Raisa Enachi – declarație politică – Disfuncționalitatea sistemului Ro e-Factura – apel la îmbunătățiri și responsabilitate

Disfuncționalitatea sistemului Ro e-Factura – apel la îmbunătățiri și responsabilitate

După cum bine știți, de la 1 ianuarie 2024 sistemul Ro e-Factura a devenit obligatoriu în România. La fel de bine știți și că acest sistem este mai mult disfuncțional decât funcțional. De ce? Pentru că reflectă incapacitatea statului român de a pune la punct toate detaliile înainte de a lansa un proiect de o așa importanță.

Implementat cu un caracter obligatoriu, începând cu 1 ianuarie 2024, acest sistem ar fi trebuit să aducă o mai mare eficiență în gestionarea documentelor fiscale. În schimb, ne confruntăm cu o serie de probleme semnificative care au fost neglijate în faza de implementare.

Una dintre principalele probleme este incapacitatea sistemului de a gestiona volumul de facturi în mod eficient. Spațiul Privat Virtual (SPV), care ar trebui să faciliteze încărcarea documentelor fiscale este, adesea, suprasolicitat și nu funcționează în mod corespunzător. Acest lucru duce la întârzieri în încărcarea facturilor și, în mod nedrept, la aplicarea de amenzi asupra contribuabililor care nu reușesc să respecte termenele limită. Cum pot fi contribuabilii trași la răspundere pentru un sistem care, în mod evident, nu este pregătit să facă față volumului de lucrări?

Ministerul Finanțelor și ANAF-ul au organizat webinare pentru a discuta despre implementarea Ro e-Factura, însă trebuie să întrebăm sub ce condiții? Limitarea la doar 1000 de participanți la un webinar este insuficientă și nedemnă de un dialog deschis și eficient. Este greu de crezut că în întreaga țară doar 1000 de persoane sunt interesate de aceste modificări. Gândiți-vă câți profesioniști contabili se confruntă zilnic cu disfuncționalitățile SPV. Și nu doar ei, ci și câte persoane nu își pot încărca declarațiile lunare sau trimestriale din cauza acestor probleme.

Este clar că trebuie să luăm măsuri imediate pentru a se remedia aceste deficiențe și pentru a ne asigura că contribuabilii nu sunt afectați negativ de implementarea acestor sisteme digitale.

Comparând cu experiența Poloniei, unde s-a luat în considerare amânarea implementării obligatorii a sistemului e-Factura din cauza dificultăților întâmpinate, ne întrebăm de ce în România nu s-a procedat în același mod. De ce insistăm să impunem un sistem care, în ciuda tuturor eforturilor, continuă să genereze atât de multe probleme și erori?

Haideți să ne gândim și la români, să luăm decizii pentru ei, nu împotriva lor. AUR susține românii și va lupta pentru ei! Împreună putem aduce schimbarea pe care ne-o dorim cu toții!

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

AUR plângere la Parchetul General Klaus Iohannis
În AUR vii să dai, nu să iei. Este sloganul nostru încă din momentul în care mișcarea AUR de redeșteptare națională a apărut în spațiul politic românesc. De 4 ani de zile am rezistat în fața tuturor încercărilor făcute de diverse grupuri de interese de a […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a dat startul vineri, 1 martie, campaniei de strângere de semnături pentru susținerea candidaților pentru Alegerile Europarlamentare. Dis de dimineață, încă de la ora 8:00, ora României, și 7:00 la Bruxelles, chiar în fața Parlamentului European, primii români au semnat pe […]
alegeri comasate
Odată cu comasarea total neconstituțională, coaliția a decis ca alegerile prezidențiale să aibă loc în luna septembrie, nu în noiembrie așa cum prevede legea în vigoare. Iar Kelemen Hunor, disperat să revină la guvernare, face jocurile partidului unic PNL-PSD. La Camera Deputaților a ajuns un proiect […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI           În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1)  și ale art. 75 din Constituția României, republicată, precum și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă „Lege pentru modificarea și completarea Legii […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„LEGE pentru completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL CAMEREI DEPUTAȚILOR În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată, și cu prevederile art. 92 alin. (1) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată „Lege pentru modificarea art. 16 alin. (1) […]