Mihail Albișteanu și Cristian Ivănuță – întrebare către Ministerul Educației – Propunerea Ministerului Educației privind condiționarea majorării salariilor cadrelor didactice de performanțele elevilor

Către: doamna Ligia DECA, Ministerul EDUCAȚIEI
De la : Mihail ALBIȘTEANU, Cristian-Daniel IVĂNUȚĂ, deputați AUR aleși în circumscripția electorală nr.24 Iași
Subiectul întrebării : Propunerea Ministerului Educației privind condiționarea majorării salariilor cadrelor didactice de performanțele elevilor

Doamnă Ministru,

Ca răspuns la solicitările profesorilor privind majorarea salariilor, Ministerul Educației propune condiționarea acestei majorări de performanța elevilor, notele obținute la examenele naționale fiind criteriul de apreciere. Propunerea Ministerului Educației nu corespunde nici pe departe situației actuale din învățământ. Cu alte cuvinte, în practică, implementarea acestei idei este de natură să genereze diferențe nejustificate în ceea ce privește drepturile salariale ale cadrelor didactice. Astfel, nu putem compara situația școlilor „de renume”, unde există un anumit grad de concurență la admitere și în cadrul cărora învață elevi cu o anumită situație materială, care parcurg materia și în cadrul orelor de meditații, cu cea a școlilor din zonele sărace, unde nu există concurență, elevii au o situație materială și, de cele mai multe ori, familială precară și în cazul cărora educația se situează de cele mai multe ori în planul secund.


Potrivit acestei propuneri, profesorul care predă unor elevi care participă la meditații și care, bineînțeles că vor obține rezultate pe măsură, va beneficia de majorarea salariului, iar cel care predă în cadrul unităților de învățământ aflate în zonele defavorizate, sărace ale țării, va fi în mod vădit dezavantajat.


Un alt aspect vizează și imposibilitatea punerii sub semnul egalității a nivelului muncii și a efortului depus în cazul cadrelor didactice care predau în școli aflate în cele două medii diametral opuse.
Nu putem aprecia în mod concret și corect în ce măsură rezultatele bune ale unui elev se datorează activității cadrului didactic sau că cele mai puțin bune se datorează lipsei de interes sau deficiențelor în activitatea de predare.


Analizând situația din teren observăm cu ușurință că rezultatele elevilor sunt influențate de mai mulți factori; bineînțeles, trebuie să precizăm, între acești factori, activitatea cadrului didactic în cadrul orelor de curs, dar avem în vedere și alți factori importanți, cum ar fi : timpul acordat studiului individual, preocupările vârstei și condițiile de mediu, printre care și cel familial.


Noua Lege a învățământului preuniversitar pune accent pe diferențele, nevoile individuale ale fiecărui elev în parte și promovează diversitatea. O asemenea propunere se întemeiază pe un criteriu pur obiectiv, și anume pe rezultatul concret obținut, fără a lua în calcul și alte aspecte variabile de la caz la caz.


Având în vedere cele expuse mai sus :
1.Considerați această propunere potrivită pentru implementare?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

O delegație formată din 16 europarlamentari din România, Spania, Italia, Franța, Portugalia, Letonia și Polonia a vizitat vineri, 8 noiembrie, Pechea, localitatea grav afectată de inundațiile din luna septembrie. La invitația președintelui AUR, George Simion, cei prezenți au putut vedea de la fața locului dezastrul provocat […]
Într-un răspuns oficial la o întrebare adresată de europarlamentarul Adrian Axinia (AUR – ECR) , Comisia Europeană explică faptul că preţurile foarte mari la facturile la energie electrică din ţările din Centrul şi Estul Europei sunt cauzate de căderile de producţie a energiei solare seara şi […]
“Decizia Curții Constituționale cu privire la faptul că supraimpozitarea unor producători de energie, măsură adoptată în 2022 odată cu plafonarea facturilor în mandatul de prim-ministru al lui Nicolae Ciucă și de ministru al energiei al lui Virgil Popescu, este neconstituțională dovedește o dată în plus incompetența […]
”Victoria lui Trump e din categoria knockout-urilor fără șansă de revanșă: este hapul dureros pe care l-au înghițit progresiștii dornici de a măcina spiritul Statelor Unite și deopotrivă trecutul Europei. Cu Trump înscăunat, mișcările woke și cancel culture (numai când pronunț aceste cuvinte mi se strepezesc […]
Georgiana Teodorescu, europarlamentar AUR și membru al grupului ECR, atrage atenția asupra blocajului din Parlamentul European privind adoptarea unei proceduri rapide pentru alocarea fondurilor de reconstrucție destinate statelor membre afectate de dezastre naturale. Propunerea Comisiei Europene, cunoscută sub numele de RESTORE – Sprijin regional de urgență […]
”Documentele confirmă că celebrul cuplu Ci-Ci (Ciucă și Ciolacu) a pregătit, în secret și într-o sfidare totală a românilor, palatul pentru Klaus Iohannis. Nicolae Ciucă i-a dat vila lui Iohannis printr-o hotărâre de guvern semnată de mâna lui în 2022! Prin acea hotărâre, vila din Aviatorilor […]