Către: doamna Ligia DECA, Ministerul EDUCAȚIEI
De la : Mihail ALBIȘTEANU, Cristian-Daniel IVĂNUȚĂ, deputați AUR aleși în circumscripția electorală nr.24 Iași
Subiectul întrebării : Propunerea Ministerului Educației privind condiționarea majorării salariilor cadrelor didactice de performanțele elevilor
Doamnă Ministru,
Ca răspuns la solicitările profesorilor privind majorarea salariilor, Ministerul Educației propune condiționarea acestei majorări de performanța elevilor, notele obținute la examenele naționale fiind criteriul de apreciere. Propunerea Ministerului Educației nu corespunde nici pe departe situației actuale din învățământ. Cu alte cuvinte, în practică, implementarea acestei idei este de natură să genereze diferențe nejustificate în ceea ce privește drepturile salariale ale cadrelor didactice. Astfel, nu putem compara situația școlilor „de renume”, unde există un anumit grad de concurență la admitere și în cadrul cărora învață elevi cu o anumită situație materială, care parcurg materia și în cadrul orelor de meditații, cu cea a școlilor din zonele sărace, unde nu există concurență, elevii au o situație materială și, de cele mai multe ori, familială precară și în cazul cărora educația se situează de cele mai multe ori în planul secund.
Potrivit acestei propuneri, profesorul care predă unor elevi care participă la meditații și care, bineînțeles că vor obține rezultate pe măsură, va beneficia de majorarea salariului, iar cel care predă în cadrul unităților de învățământ aflate în zonele defavorizate, sărace ale țării, va fi în mod vădit dezavantajat.
Un alt aspect vizează și imposibilitatea punerii sub semnul egalității a nivelului muncii și a efortului depus în cazul cadrelor didactice care predau în școli aflate în cele două medii diametral opuse.
Nu putem aprecia în mod concret și corect în ce măsură rezultatele bune ale unui elev se datorează activității cadrului didactic sau că cele mai puțin bune se datorează lipsei de interes sau deficiențelor în activitatea de predare.
Analizând situația din teren observăm cu ușurință că rezultatele elevilor sunt influențate de mai mulți factori; bineînțeles, trebuie să precizăm, între acești factori, activitatea cadrului didactic în cadrul orelor de curs, dar avem în vedere și alți factori importanți, cum ar fi : timpul acordat studiului individual, preocupările vârstei și condițiile de mediu, printre care și cel familial.
Noua Lege a învățământului preuniversitar pune accent pe diferențele, nevoile individuale ale fiecărui elev în parte și promovează diversitatea. O asemenea propunere se întemeiază pe un criteriu pur obiectiv, și anume pe rezultatul concret obținut, fără a lua în calcul și alte aspecte variabile de la caz la caz.
Având în vedere cele expuse mai sus :
1.Considerați această propunere potrivită pentru implementare?
Nu există răspunsuri