Adresată:
Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, Ministrul Educației și Cercetării,
Domnului Mircea FECHET, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor
De către: Deputat Ionel GHEORGHE
Circumscripția electorală nr. 17, Dolj
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 04.02.2025
Obiectul întrebării: Crearea unui program național de stimulare a reciclării în școli
Domnilor miniștri,
România are una dintre cele mai mici rate de reciclare din Uniunea Europeană, potrivit surselor Eurostat.
Educația ecologică este insuficient implementată, iar elevii nu sunt încurajați să adopte comportamente sustenabile. Introducerea unui program de reciclare în școli poate avea un impact semnificativ asupra obiceiurilor de reciclare ale generațiilor viitoare.
Din păcate, în ciuda eforturilor punctuale, în prezent, unitățile de învățământ din România nu beneficiază de un program național coerent și bine coordonat care să stimuleze reciclarea și educația ecologică.
Având în vedere importanța acestui domeniu pentru viitorul societății noastre, vă adresăm prezenta întrebare parlamentară privind necesitatea implementării unui program național de stimulare a reciclării în școli, care să includă dotarea unităților de învățământ cu infrastructura necesară colectării selective a deșeurilor, de exemplu, coșuri speciale pentru plastic, hârtie, metal și parteneriate cu operatori de reciclare și autorități locale pentru facilitarea procesului de colectare și valorificare a deșeurilor.
În acest context, vă rog să ne răspundeți la următoarele întrebări:
1. Există în prezent un program național dedicat reciclării în unități de învățământ? Dacă da, care sunt rezultatele acestuia până în prezent?
2. Care sunt demersurile pe care Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor le-au inițiat pentru a sprijini reciclarea în școli?
3. Ce măsuri concrete intenționați să adoptați pentru a implementa un program național de stimulare a reciclării în școli, inclusiv dotarea cu infrastructură adecvată și introducerea unor module educaționale?
4. Există finanțări disponibile pentru susținerea acestui tip de inițiative la nivel național sau european?
Solicit răspuns în scris.
Nu există răspunsuri