Alianța pentru Unirea Românilor trage un semnal de alarmă cu privire la controalele Agenției Naționale de Administrare Fiscală care exced cadrul legal existent.
În acest context, constatăm că aplicarea art. 78 alin. (2) din Legea 448/2006 care reglementează încadrarea în câmpul muncii a persoanelor cu dizabilități, a devenit un instrument care generează confuzie în piață.
Așadar, în urma verificărilor efectuate, observăm că interpretarea actuală a prevederilor legale de către Agenția Națională de Adminitrare Fiscală privind calculul în ceea ce privește contribuția angajatorului la fondul de solidaritate pentru persoanele cu dizabilități se raportează la norma cu care aceștia sunt angajați, deși legea nu face referiri în acest sens.
Astfel, în goana guvernanților după acoperirea deficitului bugetar, pe care tot aceștia l-au generat, a condus la aplicarea de către ANAF a unor decizii de impuneri ca diferență de plată față de obligațiile fiscale principale, precum și măsuri sancționatorii sub forma unor penalități.
Amintim că la momentul anului de grație 2020, raportarea din perspectiva ANAF privind stabilirea atingerii ponderii de 4% a numărul de persoane cu handicap angajate, se făcea la numărul mediu al personalului dintr-o companie, fără a face vreo trimitere la norma cu care aceștia ar fi trebuit să fie încadrați.
Considerăm că implementare politicilor sociale, în viziunea AUR, trebuie să aibă ca obiectiv general atingerea unui un grad cât mai ridicat al incluziunii sociale, însă în acest context prin aplicarea discreționară de către ANAF a prevederilor legale, descurajează companiile în a mai angaja persoane cu dizabilități și pune umărul la menținerea sau excluderea lor în afara câmpului muncii.
Nu există răspunsuri