Gheorghe-Adrian Cătană – Întrebare parlamentară – Prejudiciul liniei de troleibuz din Mediaș

Adresată:  Domnului Attila-Zoltán CSEKE, ministrul interimar al Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și domnului Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României

De către: Senator Gheorghe Adrian CĂTANĂ, membru al Comisiei pentru administrație publică

Circumscripția electorală: nr. 34 Sibiu

Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Data: 14/06/2023

Obiectul întrebării: Prejudiciul liniei de troleibuz din Mediaș

Stimate domnule ministru,

              Vă aduc în atenția următoarele probleme din orașul Mediaș, pe care sper că le veți găsi o rezolvare.

              În anul 2008, în municipiul Mediaș, S.C Meditur S.A, operatorul de transport local cu capital integral public, acționar unic fiind Consiliul Local Mediaș, a derulat și finalizat o investiție în valoare de aproximativ un milion de lei pentru extinderea reţelei electrice de troleibuz pană la ieșirea din oraș. Investiția a fost finalizată și recepționată în anul 2009.

              În urma auditului efectuat în anul 2016 la U.A.T. Mediaș, inspectorii Camerei de Conturi Sibiu au constatat, conform documentației înregistrate la primăria Mediaș cu nr. 3627 din 14/03/2016, că această lucrare nu a fost folosită în cei 7 ani scurși de la recepție. Nu este de mirare că inspectorii auditori au stabilit că nefolosirea rețelei a produs un prejudiciu de 700 de mii lei cetățenilor.

              Inspectorii au impus celor vinovați următoarea condiție pentru recuperarea prejudiciului – punerea în funcțiune a linei de troleibuz. Pentru aceasta, primăria Mediaș a demarat construcția unui sens giratoriu la ieșirea din oraș, care să asigure manevra de întoarcere a troleibuzelor în valoarea de 1.389.629,46 lei conform HCL nr. 6 din 29/01/2020. Cu toate că scopul declarat al construcției sensului giratoriu a fost acela de a asigura funcționarea liniei de troleibuz, constatam că, nici până astăzi, la 14 ani de la recepția investiției, linia continuă să fie nefuncțională.

              Având în vedere cele prezentate, vă rugăm respectuos să ne comunicați răspunsul la următoarele întrebări:

  1. La cât se ridică astăzi prejudiciul nepunerii în funcțiune a liniei de troleibuz dacă în 2016 era de 700 mii de lei?
  • În municipiul Alba Iulia, supranumit „oraşul giratoriilor”, costul unui sens giratoriu este de 10 ori mai mic decât cel construit în Mediaș. În mod logic apare întrebarea: cu cât se mărește costul prejudiciului nepunerii în funcțiune a liniei de troleibuz amintite mai sus din cauza construcției acestui sens giratoriu?
  • În condițiile în care municipiul Mediaș este îndatorat cu aproximativ 27 milioane de euro, iar cheltuielile de funcționare depășesc veniturile proprii, consider că a devenit problematică administrarea orașului în viitorul apropiat și orice sumă de bani, care poate fi atrasă sau recuperată la bugetul local, nu poate fi decât benefică. Ce măsuri veți lua pentru recuperarea prejudiciului?
  • Vă rog să-mi comunicați dacă și cum s-a recuperat prejudiciul stabilit prin raportul de audit al Camerei de Conturi Sibiu efectuat la UAT Mediaș în anul 2016.
  • În condițiile în care linia de troleibuz nu este funcțională nici după 14 ani de la recepție, vă rog să-mi comunicați dacă acest prejudiciu a fost recalculat, precum și la ce valoare se ridică astăzi, cine se face vinovat de crearea lui și ce masuri de recuperare s-au stabilit.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

”Ciolacu a atacat identitatea națională a românilor. În mesajul său de felicitare el și-a permis să se adreseze “poporului moldovean”. El și-a asumat astfel politica stalinistă de creare a unui așa-zis “popor moldovean”, diferit de poporul român. Ciolacu a încălcat prevederile Legii nr 299/2007, conform căreia […]
„PNL reușește din nou să se expună într-o lumină penibilă, prezentând un program de guvernare care sfidează orice logică economică și politică. De la discrepanțe flagrante în datele statistice și promisiuni deșarte, până la omisiuni grave și incoerențe fiscale, liberalii demonstrează o lipsă de coerență fără […]
Claudiu Târziu, președintele CNC AUR, atrage atenția asupra faptului că Guvernul planifică să împrumute 1,2 miliarde de euro în noiembrie, pentru plata dobânzilor la creditele externe și pentru acoperirea deficitului de la bugetul de stat. “Delirul electoral al lui Ciolacu a îngropat România de la începutul […]
Președintele AUR, George Simion, a mers în Spania, în Valencia, pentru a fi alături de românii sinistrați, care au fost victimele inundațiilor ce au avut loc în Peninsula Iberică. Liderul AUR a mers în mijlocul românilor rămași pe drumuri, oameni pe care statul român condus de […]
“Compania CFR Marfă va intra oficial în faliment, iar activitatea sa va fi oprită imediat după ce Carpatica Feroviar devine operațională. Această decizie semnalează un moment critic pentru economia și transportul românesc, un moment în care trebuie să ne punem întrebări serioase despre direcția în care […]
“Unul dintre proiectele mele de lege, care a trecut de Senat în unanimitate, vizează implementarea lanțului scurt alimentar. Acest proiect – susținut și votat în unanimitate, inclusiv de PNL, PSD, UDMR și alte partide – urmărește un obiectiv simplu, dar esențial: produsele alimentare necesare în cantinele […]