Adresată de către senator: Gheorghe Adrian CĂTANĂ
Circumscripția electorală: nr. 34 – Sibiu
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Senatului din data de: 31.05.2023
Titlul declarației politice:
Starea deplorabilă a Companiei Naționale de Căi Ferate „CFR”
Doamnă președinte, stimați colegi,
Vă prezint o experiență de-a dreptul revoltătoare pe care am avut-o cu CFR, companie cu atât de mare potențial nefructificat. Am trăit un coșmar întorcându-mă recent de la Mediaș în București pe timp de noapte. Din cauza „bunei organizări” a companiei, am fost nevoit împreună cu soția mea să petrecem întreaga noapte în picioare pe holul trenului, cu toate că am plătit un bilet la suprataxă. Nu vă doresc să trăiți o asemenea experiență.
Remarc cu tristețe că nu sunt singurul nemulțumit de slaba organizare a companiei. Nu e de mirare că angajații CFR au protestat recent în fața Guvernului pentru a primi salarii mai mari.
De ce călătorii, dar și angajații companiei trebuie să achite nota de plată pentru slaba organizare a CFR-ului? De ce să plătești o suprataxă, când companiile feroviare private eliberează biletul de călătorie direct în tren la același preț cu cel pe care-l poți cumpăra la ghișeu?
După peste 30 de ani de gestionare execrabilă, avem trenuri care circulă cu aceeași viteză ca pe vremea regelui Carol I. Irosim un potențial imens al țării. Neglijăm ideea ecologizării transportului, susținută cu fonduri de Uniunea Europeană, fonduri pe care CFR și ministerul nu se străduiesc să le acceseze. Avem o companie din ce în ce mai aproape de faliment. O companie de-a dreptul antiromânească, de vreme ce are posibilitatea să cumpere locomotive produse la Craiova, dar nu o face, deși cel mai mare transportator feroviar din Europa le achiziționează de la olteni.
Să nu credeți că soluția este o nouă privatizare, o slăbire a influenței statului în companie. E o problemă de conducere și de organizare a muncii, nu de cine deține mai multe acțiuni. În aceste momente, revin la îndemnurile de acum 150 de ani ale „românului deplin”, Mihai Eminescu: „ Avem nevoie în conducerea companiilor de stat de oameni a căror merit nu este aderența la un partid politic, ci aptitudinile dobândite în carieră, muncă depusă și știință de carte, într-un cuvânt oameni de caracter”.
AUR susține meritocrația, sperând ca, într-o bună zi, CFR-ul și toate companiile de stat să devină ce ar trebuie să fie: companii ce servesc cetățenii, nu membrii de partid. Solicit răspuns în scris!
Nu există răspunsuri