Focșa Dumitru-Viorel – întrebare parlamentară către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administrației – Aviz de legalitate pentru Hotărârile Consiliului local Constanța.

CătreMinisterului Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administrației

          În atenția domnului prefect Silviu Coșa

De la: Dumitru-Viorel Focșa

 Deputat AUR, circumscripția electorală Constanța

Subiectul întrebării: Aviz de legalitate pentru Hotărârile Consiliului local Constanța

Stimate domnule prefect

În ședința desfășurată în data de 30.07.2021, Consiliul Local Constanța a adoptat două Hotărâri ce ridică serioase semne de întrebare cu privire la respectarea legislației în domeniu (OUG nr.57/2019 privind Codul Administrativ, Legea nr.50/1991, republicată, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, Legea nr.350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul), după cum urmează: Hotărâre privind revocarea HCL nr. 272/2011, HCL nr. 257/2020, precum și a certificatului de urbanism nr. 1115/2021 emis în baza acestora și Hotărâre privind revocarea HCL nr. 489/2009, HCL nr. 316/2013, precum și a actelor subsecvente emise în baza acestora.

În privința primei Hotărâri menționate, se poate observa că pe lângă revocarea a două Hotărâri adoptate anterior, fapt ce reprezintă un atribut al Consiliului Local care poate fi exercitat doar cu o motivație temeinică, aceasta face referire și la revocarea unui Certificat de Urbanism, fapt care excedă competența Consiliului Local. Certificatul de Urbanism este emis de către conducătorul instituției, în cazul nostru, de către Primar și poate fi revocat/anulat doar prin hotărârea instanței de contencios administrativ, și nu printr-o hotărâre a Consiliului Local, structură care nu are nicio atribuție în procesul eliberării certificatelor de urbanism sau autorizațiilor de construire.

În privința celei de-a doua Hotărâri, se poate observa că pe lângă revocarea a două Hotărâri adoptate anterior, fapt ce reprezintă un atribut al Consiliului Local care poate fi exercitat doar cu o motivație temeinică, aceasta face referire și la revocarea actelor subsecvente emise în baza acestora. Pe lângă ambiguitatea formulării, revocarea actelor subsecvente, altele decât cele adoptate prin hotărârea Consiliului Local, nu reprezintă atributul legal al acestuia, ci tot al instanței de contencios administrativ.

Cu alte cuvinte, Consiliul Local poate revoca doar anumite Hotărâri emise anterior, în baza unor motive temeinice, iar în privința actelor subsecvente hotărârilor anulate poate sesiza instanța de contencios administrativ să constate nulitatea acestora.

Pe cale de consecință, vă solicit să îmi comunicați cum ați avizat cele două Hotărâri menționate în preambulul prezentei întrebări.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI           În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1)  și ale art. 75 din Constituția României, republicată, precum și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă „Lege pentru modificarea și completarea Legii […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„LEGE pentru completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL CAMEREI DEPUTAȚILOR În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată, și cu prevederile art. 92 alin. (1) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată „Lege pentru modificarea art. 16 alin. (1) […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintămPropunerea legislativă ”Lege pentru aprobarea Programului național de conformare a fondului […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„Lege pentru modificarea Legii nr.126/1995 privind regimul materiilor […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„Lege pentru completarea art. 128 din Legea învățământului […]