Focșa Dumitru – întrebare către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii – Utilitatea trenurilor intercity

Către: Domnul Sorin-Mihai GRINDEANU, ministrul transporturilor și infrastructurii

De la: Domnul Dumitru-Viorel Focșa, Deputat în circumscripția electorală 14 Constanța

Subiectul întrebării: Utilitatea trenurilor intercity

Domnule ministru,

Rețeaua feroviară a României este la pământ, în adevăratul sens al cuvântului – de la materialul rulant învechit până la infrastructura care, în unele cazuri, este un adevărat pericol la adresa siguranței călătorilor!

La finalul anului 2014 au fost scoase din circulație trenurile Intercity, deoarece nu mai putea fi asigurată viteza minimă obligatorie de 60 km/h necesară pentru ca un tren să aibă acest rang, iar un an mai târziu, în 2015, dura aproape nouă ore o călătorie pe ruta București la Timișoara, enorm față de cele 6 ore și jumătate ale primelor trenuri IC. La fel și pentru direcția sud – nord, drumul București – Suceava ajunsese la aproximativ 7 ore, față de sub cinci ore cu în anii 90…

Consider, domnule ministru, că România nu are, în acest moment, vreun motiv serios de a readuce trenurile InterCity, desigur, altul în afară de acela al înșelării călătorilor în buna tradiție politicianistă – bilete care costă mai mult, confort redus, distanțe care se parcurg în perioade de timp care nu au nicio legătură cu rangul trenului.

Cum un bilet la trenurile IC costă cu 15% mai mult decât la IR și prețurile nu sunt chiar mici, mai ales că s-a aplicat, în această lună, o scumpire de zece procente, desigur, după prevederile legii, dar fără a anunța înainte pasagerii, domnule ministru vă rog să îmi precizați care a fost motivul reintroducerii acestor trenuri, precum și dacă, în totalitate, pe noile rute IC poate fi asigurată viteza minimă de 60 km/h.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Simularea Evaluării Naționale arată încă o dată, dacă mai era nevoie, deficiențele sistemului de învățământ din România. Această „Românie educată” a lui Klaus Iohannis și cei în mâinile cărora a lăsat frâiele Educației. „România educată”, proiectul de suflet al președintelui Iohannis, este un eșec. Nu o […]
România continuă să fie țara contrastelor între cei care ne conduc vremelnic, care sunt niște îmbuibați în funcții publice, și între românii obișnuiți, care trăiesc cu grija zilei de mâine. În vreme ce președintele țării și foștii președinți, prim-miniștrii și miniștrii, alături de alți demnitari ai […]
Adresată: Domnului Mircea FECHET, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 27.02.2024 Obiectul întrebării: Controverse la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor: Priorități dubioase între salarii și protecția pădurilor Stimate domnule […]
Adresată: Domnului Mircea FECHET, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 27.02.2024 Obiectul întrebării: Amenzi drastice pentru poluarea din Capitală – Primăria este în vizorul Gărzii de Mediu Stimate domnule […]
Adresată: Ministerului Sănătății, domnului Ministru al Sănătății, Prof. univ. dr. Alexandru Rafila, Spitalului Municipal de Urgență “Elena Beldiman” Bârlad, domnului Manager Feraru Ciprian Cosmin De către: Senator Andrei BUSUIOC  Circumscripția electorală: nr. 39, Vaslui Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor Data: 27/02/2024 Obiectul întrebării: Dreptul pacientului […]
Adresată:  Doamnei Daniela Cîmpean, președintele Consiliului Județean Sibiu De către: Senator Gheorghe Adrian CĂTANĂ Circumscripția electorală: nr. 34 Sibiu Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor Data: 27/02/2024 Obiectul interpelării: consultanța financiară oferită de preşedintele Consiliului Judeţean Sibiu primăriilor din judeţ Stimată doamnă președinte, În calitate de […]