Către: Domnul Sorin-Mihai GRINDEANU, ministrul transporturilor și infrastructurii
De la: Domnul Dumitru-Viorel Focșa, Deputat în circumscripția electorală 14 Constanța
Subiectul întrebării: Utilitatea trenurilor intercity
Domnule ministru,
Rețeaua feroviară a României este la pământ, în adevăratul sens al cuvântului – de la materialul rulant învechit până la infrastructura care, în unele cazuri, este un adevărat pericol la adresa siguranței călătorilor!
La finalul anului 2014 au fost scoase din circulație trenurile Intercity, deoarece nu mai putea fi asigurată viteza minimă obligatorie de 60 km/h necesară pentru ca un tren să aibă acest rang, iar un an mai târziu, în 2015, dura aproape nouă ore o călătorie pe ruta București la Timișoara, enorm față de cele 6 ore și jumătate ale primelor trenuri IC. La fel și pentru direcția sud – nord, drumul București – Suceava ajunsese la aproximativ 7 ore, față de sub cinci ore cu în anii 90…
Consider, domnule ministru, că România nu are, în acest moment, vreun motiv serios de a readuce trenurile InterCity, desigur, altul în afară de acela al înșelării călătorilor în buna tradiție politicianistă – bilete care costă mai mult, confort redus, distanțe care se parcurg în perioade de timp care nu au nicio legătură cu rangul trenului.
Cum un bilet la trenurile IC costă cu 15% mai mult decât la IR și prețurile nu sunt chiar mici, mai ales că s-a aplicat, în această lună, o scumpire de zece procente, desigur, după prevederile legii, dar fără a anunța înainte pasagerii, domnule ministru vă rog să îmi precizați care a fost motivul reintroducerii acestor trenuri, precum și dacă, în totalitate, pe noile rute IC poate fi asigurată viteza minimă de 60 km/h.
Nu există răspunsuri