Adresată: Domnei Ligia DECA, Ministrul Educație
De către Domnul senator: Dorinel COSMA
Circumscripția electorală: Nr. 7, Botoșani
Grupul Parlamentar: A.U.R.
Ședința Senatului din data de: 28.06.2023
Obiectul întrebării – Situația creșterii numărului de consilieri școlari în țară noastră.
Stimate Minister al Educației,
Cu respect și considerație, în calitate de senator dedicat îmbunătățirii sistemului de învățământ din România, doresc să atrag atenția asupra unei probleme critice ce necesită o abordare imediată și eficientă. Astfel, vă adresez această interpelare în legătură cu necesitatea și importanța creșterii numărului de consilieri școlari în țară noastră.
Numărul actual al consilierilor școlari este insuficient în raport cu numărul mare de elevi, iar acest lucru afectează atât profesorii, cât și elevii, care nu beneficiază de sprijin psiho-emoțional adecvat. Propun ca numărul consilierilor școlari să se tripleze până în 2027, pentru a îmbunătăți acest aspect. De asemenea, trebuie să abordăm problema atragerii tinerilor către această profesie, deoarece în prezent nu este atractivă pentru absolvenții de facultate.
Bullyingul în școli este un fenomen sumbru și alarmant, iar consilierii școlari pot juca un rol important în abordarea acestuia și în promovarea unui mediu școlar sigur și sănătos. Aceștia au responsabilitatea de a analiza performanța școlară, comportamentul și dezvoltarea elevilor, de a identifica problemele de natură familială și de a oferi intervenții și sprijin în situații de criză. De asemenea, consilierii școlari trebuie implicați în activități de autocunoaștere și dezvoltare personală a elevilor și să-i sprijine în luarea deciziilor legate de carieră, precum și asistarea acestora în formarea și dezvoltarea deprinderilor și atitudinilor necesare în luarea deciziilor legate de carieră. Prin sprijinul acordat în dezvoltarea lor personală și profesională, consilierii școlari pot contribui la crearea unei baze solide pentru viitorul elevilor.
În concluzie, consider că triplarea numărului de consilieri școlari până în 2027 este o măsură necesară pentru a asigura sprijinul psiho-emoțional adecvat atât pentru profesori, cât și pentru elevi în sistemul de învățământ românesc. Este imperativ să atragem tineri talentați și motivați către această profesie și să le oferim oportunități de formare și dezvoltare profesională. De asemenea, trebuie să consolidăm rolul consilierilor școlari în abordarea fenomenului bullying-ului și în promovarea unui mediu școlar sigur și sănătos.
În acest context, vă adresez rugămintea de a-mi răspunde punctual la următoarea întrebare:
- Cum intenționați să abordați problema insuficienței numărului de consilieri școlari în raport cu numărul mare de elevi? Aveți în plan măsuri concrete pentru a tripla numărul consilierilor școlari până în 2027?
- Ce strategii sau politici educaționale aveți în vedere pentru a face profesia de consilier școlar mai atractivă pentru tinerii care intră pe piața muncii? Cum puteți asigura că tinerii absolvenți sunt încurajați să urmeze această carieră?
- Fenomenul bullying-ului în școli este un aspect sumbru și alarmant în România, care lasă răni adânci și are efecte pe termen lung asupra elevilor. Cum plănuiți să implicați consilierii școlari în abordarea acestui fenomen și în promovarea unui mediu școlar sigur și sănătos pentru toți elevii?
- Care sunt planurile și obiectivele Ministerului Educației în ceea ce privește rolul și responsabilitățile consilierilor școlari în sprijinirea elevilor în dezvoltarea personală, în luarea deciziilor legate de carieră și în gestionarea situațiilor de criză cu care aceștia se pot confrunta în mediul școlar?
Nu există răspunsuri