Către: Ministerul Educației,
În atenția Domnului Ministru Sorin Mihai CÎMPEANU
De la: Deputat Ilie-Alin COLEȘA
Circumscripția electorală nr. 13 Cluj
Cluj-Napoca, 26 Septembrie 2022
Subiectul întrebării: Date statistice și cercetări cauzale privind copiii CES
Domnule Ministru,
Având în vedere Art. 200 din Regulamentul Camerei Deputaților cu privire la drepturile parlamentarilor de a adresa întrebări conducătorilor de instituții ale administrației publice locale sau centrale, precum și în virtutea Legii 544/2001 cu privire la liberul acces la informații de interes public, vă voi adresa, în continuare, câteva întrebări și solicitări.
În măsura în care există date statistice privitoare la copii cu nevoi educaționale speciale (CES):
- Evoluția numărului de copiilor cu CES cu, respectiv fără, handicap asociat, în ultimii douăzeci de ani (posesori ai uni certificat de diagnosticare);
- Evoluția numărului de copiilor cu CES, cu, respectiv fără handicap asociat, în ultimii douăzeci de ani (posesori ai uni certificat de diagnosticare);
- Numărul/procentul aproximativ de copii cu CES, nediagnosticați, dar cu suspiciune de CES;
Gruparea acestor evoluții numerice pe fiecare grupă de vârstă sau nivel de învățământ: ante-preșcolare, preșcolar, primar, gimnazial, liceal, post-liceal și universitar;
- Dacă s-au făcut studii cu privire la cauzele primare care cred riscul apariției afecțiunilor/deficiențelor specifice copiilor CES;
- Care sunt aceste cauze și ce măsuri s-au luat pentru diminuarea lor sau cel puțin pentru conștientizarea acestor cauze?
- Numărul anual de sesizări/recomandări spre evaluare făcute de cadrele didactice, de consilieri școlari, de profesori itineranți și de sprijin, de psihologi școlari sau de către mediatorilor școlari cu privire la suspicionare de CES, defalcate per fiecare nivel de învățământ; pe scurt, numărul anual de sesizări sau recomandări spre evaluare făcute de către personalul școlar cu privire la suspicionarea de CES a unor copii/elevi astfel încât aceștia să beneficieze de diagnostic precoce și intervenție timpurie.
- Numărul de copii cu CES încadrați în învățământul de masă – evoluție anuală;
- Numărul de profesori itineranți și de sprijin încadrați – evoluție anuală;
- Dacă există o modalitate de raportare a absenței de lângă copii pe parcursul activităților didactice din unitățile de învățământ a profesorilor itinerați (de sprijin);
Menționez că în temeiul Regulamentului Camerei Deputaților, Capitolul IV, Art. 195, alin(3) și Art. 199, alin(2), aveți obligația de a răspunde la întrebările deputaților în termen de maximum 15 zile calendaristice. Aș aprecia suplimentar disponibilitatea și efortul Dvs și v-aș rămâne îndatorat dacă mi-ați răspunde la întrebările de mai sus într-un timp mai scurt.
Nu există răspunsuri