Claudiu Târziu – întrebare parlamentară către Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – Motivele pentru care România nu a notificat Comisia Europeană asupra proiectului de Lege ”5G”

Adresată:  Domnului Claudiu-Iulius-Gavril NĂSUI, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului

De către: Senator Claudiu-Richard TÂRZIU, președinte al Comisiei pentru comunitățile de români de pretutindeni

Data: 26/05/2021

Obiectul întrebării: Motivele pentru care România nu a notificat Comisia Europeană asupra proiectului de Lege privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național și condițiile implementării rețelelor 5G.


Stimate domnule ministru,

Potrivit unui răspuns recent privind PLx nr. 161/2021 prezentat chestorului Camerei Deputaților, Antonio Andrușceac, de către Bence Horvath, responsabilul juridic – Directiva privind transparența pieței unice din cadrul Comisiei Europene, în conformitate cu articolul 5, alineatul (1) din Directiva (UE) 2015/1535, „statele membre comunică imediat Comisiei orice proiect de regulament tehnic, cu excepția cazului în care doar transpune textul integral al unui standard internațional sau european”.

Reprezentantul Comisiei Europene mai arată că „această dispoziție citită coroborat cu articolul 1 litera (f) din aceeași directivă care stabilește definiția unei „reglementări tehnice” în sensul Directivei prevede că: Reglementare tehnică „înseamnă specificații tehnice și alte cerințe sau reguli privind serviciile, inclusiv dispozițiile administrative relevante, a căror respectare este obligatorie, de jure sau de facto, în cazul comercializării, furnizării unui serviciu, stabilirii unui serviciu operator sau utilizare într-un stat membru sau o parte importantă a acestuia, precum și dispozițiile legale, reglementările sau administrative ale statelor membre, cu excepția celor prevăzute la articolul 7, care interzic fabricarea, importul, comercializarea sau utilizarea unui produs sau interzicerea furnizării sau utilizarea unui serviciu sau a unei instituții ca furnizor de servicii.

Din textul Directivei reiese că nu se face nicio distincție între legislația primară și legislația secundară; prin urmare aș dori să reiterez că, în cazul în care proiectul de norme naționale conține reglementări tehnice (inclusiv specificații tehnice, alte cerințe sau norme privind serviciile societății informaționale), astfel cum sunt definite la articolul 1 din Directiva (UE) 2015/1535, aceste reglementări tehnice trebuie notificate Comisiei în conformitate cu articolul 5 alineatul (1) din Directivă.

Conform jurisprudenței Curții de Justiție a UE (cazul C 194/94 CIA Security International), neîndeplinirea obligației de notificare în temeiul Directivei (UE) 2015/1535 constituie un defect procedural substanțial în adoptarea reglementării tehnice în cauză, care implică faptul că orice persoană interesată ar putea contesta legalitatea reglementării tehnice în fața unei instanțe naționale și ar putea solicita inaplicabilitatea acesteia.

În ceea ce privește întrebarea dumneavoastră privind despăgubirea, aș dori să vă reamintesc Hotărârea CJUE privind cazul Berlington Ungaria și alții (Cauza C-98/14, EU: C: 2015: 386, punctele 107-110) că articolele 8 și 9 din Directiva 98/34 nu sunt destinate să confere drepturi persoanelor fizice, în așa fel încât încălcarea lor de către un stat membru dă dreptul persoanelor fizice de a obține de la statul membru respectiv despăgubiri pentru prejudiciul suferit ca rezultatul acestei încălcări pe baza legislației UE”.

Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Motivele reale și temeinice pentru care România nu a notificat Comisia Europeană asupra proiectului de lege nr. 161/2021 privind adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice și de comunicații de interes național și condițiile implementării rețelelor 5G.
  • Când intenționează Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului să notifice Comisia Europeană asupra proiectului de lege nr. 161/2021.

Orice alte informații relevante în legătură cu acest subiect sunt binevenite.

Vă rugăm să transmiteți răspunsul dumneavoastră în scris.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Astăzi a fost depusă de către Partidul Oamenilor Tineri cererea de suspendare a uzurpatorului democrației de la Cotroceni. 161 de parlamentari de la AUR, POT și SOS au semnat cererea. În aceste condiții de profundă criză politică și constituțională, poporul român, prin organul său reprezentativ suprem, […]
“PSD-PNL-UDMR nu par să priceapă absolut nimic. După ce în 2023 au încercat să limiteze folosirea numerarului, dar au renunțat ca urmare a reacției românilor, aceiași iresponsabili aflați la guvernare vor acum să vină cu un nou proiect pentru limitarea plăților cash. În 2023, AUR a […]
“Un nou episod de “vânzare pe bucăți” a resurselor României se conturează sub ochii noștri. După controversata propunere de tranzacție a EON România de către o firmă ungurească, acum asistăm la un nou scenariu ce pune în pericol industria românească. Firma Diana Exploatări Miniere SRL, controlată […]
Filosofia și practica politică a clasei conducătoare din ultimii 15 ani par a fi confiscate total gândirii de tip „trenuleț”, gândire îndelung exersată în țară după lansarea sa pe piață de renumitele „școli de științe politice” marca PSD și PNL. Politica de tip „trenuleț” a devenit, […]
„Majorarea de la 19 la 21% a TVA devine pe zi ce trece tot mai probabilă, în ciuda tatuajului făcut de Marsel Ciolacoo. Până și BNR a ajuns să accepte ideea, chiar dacă asta va afecta stabilitatea prețurilor și, în cascadă, va determina reducerea consumului, deci […]
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a depus astăzi solicitarea pentru convocarea unei sesiuni extraordinare a Parlamentului în perioada 20-24 ianuarie 2025. Scopul acestei solicitări este acela de a cere socoteală unui guvern care s-a dovedit o simplă mascaradă a aceleiași guvernări nefaste PSD-PNL care a prăbușit […]