În data de 25.02.2022 Centrul de Protecție a Drepturilor Fundamentale SIRIUS din Republica Moldova a înaintat o cerere în atenția Camerei Deputaților și a Senatului României privind lichidarea parțială a consecințelor ilegale ale Pactului Ribbentrop – Molotov, precum și alte acțiuni de ordin legislativ, necesare readucerii teritoriului de astăzi a Republicii Moldova în componența României.
Această solicitare vine în numele asociației obștești, dar și în numele cetățenilor români prin naștere care constituie 95% din populația Republicii Moldova. Asociația a adus în atenția Parlamentului României această cerere având în vedere o serie de aspecte pe care am să le enumăr sintetic. În primul rând se menționează actul Unirii Basarabiei cu România votat de Sfatul Țării de la Chișinău în data de 27 martie 1918, precum și Decretul – Lege al Regelui Ferdinand I din 10 aprilie 1918 prin care acest act a fost promulgat. În coroborare directă cu aceste acte normative este menționată și Legea Parlamentului României din 31 decembrie 1919 de ratificare și prin care actul Unirii Basarabiei cu România este recunoscut pe plan internațional. Este necesar să vă aduc la cunoștință faptul că legea de ratificare nu a fost contestată, anulată, denunțată sau abrogată de nici o instanță națională sau internațională până în prezent.
În al doilea rând se menționează faptul că cedarea unei părți din teritoriul inalienabil al României, respectiv: Basarabia. Nordul Bucovinei și Ținutul Herța s-a făcut prin încălcarea dispozițiilor art. 1,2, 39, 91 și art. 96 din Constituția României din 1938, precum și prin încălcarea dispozițiilor articolului 184 și 227 din Codul Penal, motiv pentru care această ocupare forțată nu și-a putut produce efectele juridice în ceea ce privește cetățenia română, deținută de cetățenii rămas să locuiască pe aceste teritorii.
În al treilea rând se menționează în acest document faptul că toți cetățenii români născuți până la data de 28 iunie 1940 în aceste ținuturi, care au fost cedate în mod ilegal, și-au păstrat cetățenia română, iar toți urmașii acestora au dobândit cetățenia română prin naștere. Strâns legat de această recunoaștere a cetățeniei române în cadrul multor sentințe al instanțelor judecătorești din România este Convenția semnată de România și URSS la 28 iunie 1978 prin care tuturor cetățenilor români, rămași să locuiască pe teritoriile României, care au fost ocupate de URSS, li s-a cunoscut cetățenia română.
Asociația consideră că – o consecință directă a faptului că s-a produs o cedare ilegală de teritoriu prin trădare și complot și o ocupație sovietică forțată – este lipsirea de efecte juridice directe a oricăror probleme legate de apartenența teritoriului și a cetățeniei cetățenilor lăsați pe teritoriile ocupate de URSS, iar o altă consecință logică ar putea consta în faptul că prevederile Constituției României din 1965 au produs efecte juridice asupra teritoriilor menționate, dar și a cetățenilor români, care au rămas să locuiască în acest areal. Se poate concluziona faptul că și în prezent își produce efectele juridice Constituția României asupra teritoriilor ce i-au aparținut și a populației cu cetățenie română și a descendenților acestora.
Un alt argument constă în faptul că, prin semnarea pactului Ribbentrop – Molotov, Germania nazistă a dispărut ca țară și ca subiect de drept internațional prin împărțirea acesteia în două state: RFG și RDG, iar în decembrie 1989 URSS a denunțat pactul acesta, precum și protocoalele secrete, care l-au însoțit, ca fiind nule și neavenite din momentul semnării lor. Această denunțare unilaterală a pactului și a protocoalelor secrete aduce România în situația ciudată de a suporta consecințe juridice în mod neîntemeiat și nelegitim după 24 decembrie 1989. Este de maximă importanță votul unanim al Congresului Statelor Unite ale Americii privind rezoluția numărul 148 prin care acest stat s-a pronunțat în favoarea lichidării consecințelor Pactului Ribbentrop – Molotov pentru România, precum și declarația adoptată de către Parlamentul României din 24 iunie 1991 prin care a fost condamnat pactul ca fiind nul și neavenit.
Din păcate, tot în mod total neașteptat Parlamentul României a votat în unanimitate Hotărârea numărul 23/1991 prin care s-au încălcat prevederile articolului 1 din Constituția României referitoare la inalienabilitatea și inviolabilitatea teritoriului țării și a fost recunoscută independența Republicii Moldova. Cu toate acestea nu constituie documente oficiale de recunoaștere a proclamării Independenței Republicii Moldova, întrucât doar s-a luat act doar de hotărârea istorică a Parlamentului de la Chișinău. Astfel s-a ajuns la situația în care România nu a recunoscut teritoriul legitim pe care l-a deținut, cu toate că nu a semnat nici un act prin care să dovedească faptul că nu își recunoaște teritoriile vizate. Mai este important de precizat faptul că Parlamentul Uniunii Europene a condamnat recent Pactul Ribbentrop Molotov și prin această acțiune se consideră că acesta nu a existat niciodată.
Ministerul Justiției al Republicii Moldova prin răspunsurile date pe care le-a aplicat în Monitorul Oficial al statului confirmă că, începând cu 28 septembrie 1995 și până în prezent, Republica Moldova sunt aplicate 20 de coduri, dintre care nici unul nu a fost aprobat de către un parlament legitim fiindcă nu a emis o lege organică conform prevederilor Constituției. În acest context suntem în situația de a aplica acte normative lovite de nulitate absolută prin încălcarea permanentă a tuturor drepturilor fundamentale ale cetățenilor români aflați pe teritoriul Republicii Moldova. Din cauza acestor decizii complet ilegale am ajuns în prezent în situația de a avea ales un președinte al țării, ales în baza unei constituții falsificate, de a desfășura alegeri în baza dispozițiilor unui cod electoral și de a fi validate alegerile și mandatul președintelui țării de către o Curte Constituțională în baza unui cod al jurisdicției constituționale care este lovit de nulitate absolută. Este o situație extrem de gravă pe care frații noștri din Republica Moldova, unde m-am născut și eu, o trăiesc în prezent.
Trebuie să vă aduc la cunoștință faptul că a fost aprobat de Parlamentul Republicii Moldova codul electoral fără adoptarea prin lege organică, adică în mod complet ilegal. Această situație produce efecte juridice deosebit grave prin anularea tuturor alegerilor parlamentare, prezidențiale și locale desfășurate din 1997 până în prezent pe teritoriul Republicii Moldova.
În concluzie, asociația solicită Președintelui României, Parlamentului și Guvernului României să își asume responsabilitatea față de cetățenii români și, prin respectarea prevederilor Constituției României, să lichideze urgent consecințele pactului Ribbentrop Molotov, în mod similar cu țările baltice care după ce au ieșit din componența URSS -ului au revenit la constituțiile dinainte de ocupația sovietică. Asociația obștească solicită revenirea la granițele stabilite după Marea Unire din 1918 și restabilirea acestor teritorii în componența județelor României. Parlamentul României este solicitat să se întâlnească în cameră reunită și să voteze actele normative necesare pentru alipirea teritoriilor ce aparțin Republicii Moldova în prezent la România prin unire.
În spiritul celor afirmate de Centrul de Protecție a Drepturilor Fundamentale SIRIUS, precum și a doctrinei și a obiectivelor stabilite de către Alianța pentru Unirea Românilor îmi exprim sprijinul deplin față de năzuințele fraților mei din Republica Moldova, dar și față de năzuințele fraților mei din România.
Unirea între Republica Moldova și România este în viziunea mea o decizie constituțională în condițiile în care Pactul Ribbentrop – Molotov a încetat demult să își producă efectele juridice, în condițiile respectării Constituției României privind teritoriul și constituie o dorință a majorității românilor aflați de o parte și de alta a graniței, construite doar la nivel fizic, dar nu și în sufletele fraților noștri români.
Nu există răspunsuri