După mai bine de două săptămâni de proteste continue ale fermierilor și transportatorilor, șefii de la Guvern încă sunt nelămuriți cu privire la revendicările și doleanțele acestora. O problemă cu care ne-am obișnuit deja. Nici până acum, Ciolacu, Grindeanu sau Barbu, nu au înțeles ce vor cu adevărat fermierii și transportatorii care se află în stradă. Ei sunt preocupați mai mult de jocuri politice, de comasări de alegeri care să îi asigure că nu dispar de pe scena politică pentru totdeauna.
Acești politicieni de ocazie nu realizează, sau nu vor să realizeze, că agricultura este o afacere care are nevoie să aibă o predictibilitate, nu poate fi lăsată în bătaia vântului, așa cum s-a întâmplat până acum. În traducere liberă pentru clasa politică actuală, oamenii aceștia despre care vorbim nu cer nici mai mult, nici mai puțin decât normalitate. Cer strategii pe termen scurt, mediu și lung, pentru că nu pot funcționa la nesfârșit în baza unor metode ceaușiste în care li se mai dă 100 de euro/ha și aceia cu întârziere. Să mai amintesc și că APIA întârzie plățile, iar fermierilor le sunt blocate conturile dacă ei întârzie cu plata impozitelor?
Nu e problemă, în vreme ce ei sunt preocupați de jocurile lor meschine, noi, AUR, venim în sprijinul acestora și le prezentăm lista de revendicări a protestatarilor, la care ne raliem și noi.
1. Recunoașterea agriculturii, industriei alimentare și transportului drept sectoare economice esențiale, de bază ale economiei naționale românești, elaborarea, redactarea și adoptarea unei strategii naționale în aceste sectoare ale economiei.
2. Diminuarea RCA la 5.000 de lei la B0 la MMTA 40 tone fără implicații BAAR și introducerea în polița RCA a tractărilor și asistența națională / internațională.
3. Eliminarea obligativității RCA pentru semiremorci.
4. Adoptarea unei legislații care să reglementeze un tarif minim de referință în domeniul transporturilor pentru eliminarea concurenței neloiale în transporturi și care să sancționeze prestarea unui serviciu de transport pe teritoriul României la un tarif sub costurile transportatorilor români.
5. Reglementarea pieței transporturilor privitoare la casele de expediții pentru eliminarea practicilor nelegale din prezent prin care transportatorilor contractați prin intermediul acestora le sunt achitate de către casele de expediții serviciile prestate după o perioadă foarte lungă de timp sau nu mai ajung să le fie achitate serviciile, deoarece activitatea caselor de expediții încetează, iar asociații acestora își deschid o altă casă de expediții.
6. Eliminarea din legislație a răspunderii transportatorului pentru depășirea greutății maxime autorizate admise per autovehiculul care se află în cursă, transportând bunurile expeditorului, răspunderea revenind expeditorului.
7. Acordarea unui ajutor de minimis pentru înnoirea parcului auto al transportatorilor români.
8. Modificarea legislației în vigoare pentru fluidizarea traficului de camioane în punctele de trecere a frontierelor de stat ale României
În același timp, vrem să le reamintim fermierilor și transportatorilor că le suntem alături în tot acest demers în care își cer drepturile și, pe această cale, le lansăm invitația la discuții în Parlament.
Nu există răspunsuri