Boris Volosatîi – întrebare parlamentară către Guvernul României/ Ministerul Afacerilor Externe – Cum sunt aplicate efectiv prevederile art.11 al Tratatului bilateral de bază dintre România și Federația Rusă, din 4 iulie 2003, și cele ale art.1 al Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, din 9 iulie 2013.

Adresată: Domnului Ionel CIUCĂ, prim-ministru al României

                 Domnului Bogdan Lucian AURESCU, ministru al Afacerilor Externe

De către: Deputat Boris VOLOSATÎI, ales în circumscripția nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara graniţelor ţării

Data: 09/02/2022

Obiectul întrebării: Cum sunt aplicate efectiv prevederile art. 11 al Tratatului bilaterial de bază dintre România și Federația Rusă, din 4 iulie 2003, și cele ale art. 1 al Acordului dintre Guvernul Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, din 9 iulie 2013.

Stimate domnule prim-ministru,

Stimate domnule ministru,

Tratatul privind relaţiile prietenești și de cooperare dintre România și Federaţia Rusă, semnat la Moscova la 4 iulie 2003 și ratificat prin Legea nr. 24 din 3 martie 2004, prevede ca fiecare dintre părțile semnatare să respecte, asigure și protejeze drepturile membrilor minorităților rusă și, respectiv, română, indiferent de etnonimul cu care sunt desemnaţi sau cu care se autoidentifică aceștia.

Articolul 11 al Tratatului bilateral de bază dintre România și Federaţia Rusă stipulează: „Părţile contractante respectă, asigură și ocrotesc, în condiţii de egalitate deplină în faţa legii, fără nicio discriminare, identitatea etnică, culturală, lingvistică și religioasă a persoanelor care locuiesc în România și care se consideră, conform originii lor, ca aparţinând minorităţii ruse și, respectiv, persoanelor care locuiesc în Federaţia Rusă și care se considera, conform originii lor, ca aparţinând minorităţii române, indiferent de apelativul folosit în privinţa lor în societate și de regiunile în care ele locuiesc pe teritoriul fiecărei părţi contractante. În acest scop, părţile contractante aplică normele și standardele Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei pentru Securitate și Cooperare în Europa și ale Consiliului Europei”.

De asemenea, la 9 iulie 2013 a fost semnat Acordul dintre Guvernul Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind deschiderea și condiţiile de funcționare a Institutului Cultural Român în orașul Moscova și a Centrului Rus de Știință și Cultură  în orașul București[1].

Conform acestui Acord internațional,”1. Partea română deschide în oraşul Moscova Institutul Cultural Român, denumit în continuare Institut, iar partea rusă deschide în oraşul Bucureşti Centrul Rus pentru Ştiinţă şi Cultură, denumit în continuare Centru. 2. Activitatea Institutului şi a Centrului se desfăşoară pe baza dispoziţiilor prezentului acord, a normelor dreptului internaţional şi conform legislaţiei statului de reşedinţă. În cazul României, legislaţia internă include de asemenea şi legislaţia Uniunii Europene. 3. Părţile pot, pe bază de înţelegere reciprocă, să deschidă institute şi centre în alte oraşe ale statului de reşedinţă, cu respectarea legislaţiei statului de reşedinţă”.

Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Cum au fost aplicate efectiv de către România și Federația Rusă prevederile articolului 11 al Tratatului privind relaţiile prietenești și de cooperare dintre România și Federaţia Rusă, din 4 iulie 2003.
  2. Cum au fost aplicate efectiv de către România și Federația Rusă prevederile articolului 1 al Acordului dintre Guvernul Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, din 9 iulie 2013.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

„PNL reușește din nou să se expună într-o lumină penibilă, prezentând un program de guvernare care sfidează orice logică economică și politică. De la discrepanțe flagrante în datele statistice și promisiuni deșarte, până la omisiuni grave și incoerențe fiscale, liberalii demonstrează o lipsă de coerență fără […]
Claudiu Târziu, președintele CNC AUR, atrage atenția asupra faptului că Guvernul planifică să împrumute 1,2 miliarde de euro în noiembrie, pentru plata dobânzilor la creditele externe și pentru acoperirea deficitului de la bugetul de stat. “Delirul electoral al lui Ciolacu a îngropat România de la începutul […]
Președintele AUR, George Simion, a mers în Spania, în Valencia, pentru a fi alături de românii sinistrați, care au fost victimele inundațiilor ce au avut loc în Peninsula Iberică. Liderul AUR a mers în mijlocul românilor rămași pe drumuri, oameni pe care statul român condus de […]
“Compania CFR Marfă va intra oficial în faliment, iar activitatea sa va fi oprită imediat după ce Carpatica Feroviar devine operațională. Această decizie semnalează un moment critic pentru economia și transportul românesc, un moment în care trebuie să ne punem întrebări serioase despre direcția în care […]
“Unul dintre proiectele mele de lege, care a trecut de Senat în unanimitate, vizează implementarea lanțului scurt alimentar. Acest proiect – susținut și votat în unanimitate, inclusiv de PNL, PSD, UDMR și alte partide – urmărește un obiectiv simplu, dar esențial: produsele alimentare necesare în cantinele […]
George Simion, președintele AUR, acuză autoritățile că încearcă cu orice preț să oprească ajutorul pe care AUR îl acordă locuitorilor din comuna Pechea (județul Galați) după inundațiile care au avut loc în luna septembrie. Acuzațiile liderului AUR vin după ce Inspectoratul Teritorial de Muncă Galaţi a […]