Boris Volosatîi – întrebare parlamentară către Guvernul României/ Ministerul Afacerilor Externe – Cum sunt aplicate efectiv prevederile art.11 al Tratatului bilateral de bază dintre România și Federația Rusă, din 4 iulie 2003, și cele ale art.1 al Acordului dintre Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, din 9 iulie 2013.

Adresată: Domnului Ionel CIUCĂ, prim-ministru al României

                 Domnului Bogdan Lucian AURESCU, ministru al Afacerilor Externe

De către: Deputat Boris VOLOSATÎI, ales în circumscripția nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara graniţelor ţării

Data: 09/02/2022

Obiectul întrebării: Cum sunt aplicate efectiv prevederile art. 11 al Tratatului bilaterial de bază dintre România și Federația Rusă, din 4 iulie 2003, și cele ale art. 1 al Acordului dintre Guvernul Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, din 9 iulie 2013.

Stimate domnule prim-ministru,

Stimate domnule ministru,

Tratatul privind relaţiile prietenești și de cooperare dintre România și Federaţia Rusă, semnat la Moscova la 4 iulie 2003 și ratificat prin Legea nr. 24 din 3 martie 2004, prevede ca fiecare dintre părțile semnatare să respecte, asigure și protejeze drepturile membrilor minorităților rusă și, respectiv, română, indiferent de etnonimul cu care sunt desemnaţi sau cu care se autoidentifică aceștia.

Articolul 11 al Tratatului bilateral de bază dintre România și Federaţia Rusă stipulează: „Părţile contractante respectă, asigură și ocrotesc, în condiţii de egalitate deplină în faţa legii, fără nicio discriminare, identitatea etnică, culturală, lingvistică și religioasă a persoanelor care locuiesc în România și care se consideră, conform originii lor, ca aparţinând minorităţii ruse și, respectiv, persoanelor care locuiesc în Federaţia Rusă și care se considera, conform originii lor, ca aparţinând minorităţii române, indiferent de apelativul folosit în privinţa lor în societate și de regiunile în care ele locuiesc pe teritoriul fiecărei părţi contractante. În acest scop, părţile contractante aplică normele și standardele Organizaţiei Naţiunilor Unite, Organizaţiei pentru Securitate și Cooperare în Europa și ale Consiliului Europei”.

De asemenea, la 9 iulie 2013 a fost semnat Acordul dintre Guvernul Guvernul României și Guvernul Federației Ruse privind deschiderea și condiţiile de funcționare a Institutului Cultural Român în orașul Moscova și a Centrului Rus de Știință și Cultură  în orașul București[1].

Conform acestui Acord internațional,”1. Partea română deschide în oraşul Moscova Institutul Cultural Român, denumit în continuare Institut, iar partea rusă deschide în oraşul Bucureşti Centrul Rus pentru Ştiinţă şi Cultură, denumit în continuare Centru. 2. Activitatea Institutului şi a Centrului se desfăşoară pe baza dispoziţiilor prezentului acord, a normelor dreptului internaţional şi conform legislaţiei statului de reşedinţă. În cazul României, legislaţia internă include de asemenea şi legislaţia Uniunii Europene. 3. Părţile pot, pe bază de înţelegere reciprocă, să deschidă institute şi centre în alte oraşe ale statului de reşedinţă, cu respectarea legislaţiei statului de reşedinţă”.

Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Cum au fost aplicate efectiv de către România și Federația Rusă prevederile articolului 11 al Tratatului privind relaţiile prietenești și de cooperare dintre România și Federaţia Rusă, din 4 iulie 2003.
  2. Cum au fost aplicate efectiv de către România și Federația Rusă prevederile articolului 1 al Acordului dintre Guvernul Guvernul României și Guvernul Federației Ruse, din 9 iulie 2013.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Naţional de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, anunță Conferința “Make Europe Great Again” din acest weekend de la Palatul Parlamentului ca fiind cel mai mare si mai important eveniment al mișcării conservatoare organizat până acum în România.   “Institutul Conservator […]
Mihai Enache AUR Primăria capitalei provocare
Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, a vorbit, în cadrul unei conferințe de presă, despre noii candidați ai Coaliției PSD-PNL pentru postul de primar al Bucureștiului. Acesta a subliniat că acum, în loc de un candidat pierzător Coaliția are doi candidați pierzători și a detaliat: […]
Claudiu Târziu președintele CNC al AUR
Senatorul Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor, a vorbit, în cadrul conferinței de presă a AUR de marți, 23 aprilie, despre evenimentul M.E.G.A., cel mai mare eveniment conservator desfășurat vreodată pe pământ românesc. ”Partidul AUR prin Institutul pentru Studii Politice […]
Deputatul AUR Adrian Axinia atrage atenția că România s-ar putea confrunta în acest an cu o situație economică fără precedent, din cauza măsurilor luate de ministrul Finanțelor, Marcel Boloș. „Este o nebunie ce vedem în momentul de față. Practic, cu banii împrumutați, Guvernul încearcă să creeze […]
Adresată: Domnului Mircea FECHET, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 23.04.2024 Obiectul întrebării: Provocările în aplicarea Planului Național pentru stoparea traficului de deșeuri din lipsa de personal Stimate domnule […]
Adresată: Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală Nicoleta-Mioara Cîrciumaru De către: Senator Andrei BUSUIOC  Circumscripția electorală: nr. 39, Vaslui Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor Data: 23/04/2024 Obiectul întrebării: Sancțiunile privind nerespectarea obligațiilor de declarare în cadrul sistemului RO e-Transport Stimată Doamnă Preşedinte, […]