Către: Ministerul Afacerilor Interne
Domnului Dan-Paul IAMANDI, Inspector General, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
De la: Adrian-George AXINIA, deputat în circumscripția electorală
nr.31, Prahova
Obiectul întrebării: Probleme privind nerespectarea planului pentru prevenirea situațiilor de urgență în rafinăria OMV-Petrom Brazi
Stimate Domnule Inspector General,
Vă aduc la cunoștință o serie de situații deosebit de grave, existente în cadrul rafinăriei OMV-Petrom Brazi, care se pot constitui în grave accidente tehnologice, cu repercusiuni majore asupra salariaților de pe platformă, dar și a locuitorilor orașului Ploiești și a întregii zone periurbane.
- Detectoarele de incendiu (butoanele pentru alarmare dispecerat FALC) nu corespund cu locația fizică față de proiect și plan depus către ISU Prahova.
- Aeratoarele de izomerizare se folosesc abuziv pentru purjare gaze (izopentan și izohexan) ele fiind proiectate pentru mentenanță, eliminarea gazelor nu ar trebui să existe decât în situații de urgență, când instalația este pusă în pericol ori pentru mentenanță.
- Senzorii pentru detectare gaze din toate instalațiile rafinăriei sunt acoperiți cu mânuși protecție pentru a nu mai trimite alarme în dispeceratul FALC, spre exemplu, în rampa CF gpl sun scăpări peste limita legal admisă ce activează senzorii din dispeceratul FALC, alarmele fiind înregistrate în registrul de alarme din dispecerat, existând pericolul de explozii.
- În rampa CF țiței, pe o suprafață de aproximativ 200 mp, sunt scurgeri de produs petrolier între liniile de cale ferată, iar în cazul unui incendiu, acesta s-ar putea propaga foarte ușor la celelalte cisterne încărcate cu produse petroliere.
- În rampa auto încărcare gpl sunt scăpări de gaze peste limita admisă în exploatarea instalațiilor în timpul încărcării și descărcării produselor.
- În zona rampei CF, postul 4, linia 8, apa ajunge târziu – în aproximativ 5-7 minute – după presurizare din căsuța de spumă A5. Conform proiectului apa trebuie să fie permanent disponibilă în situați de urgență, mai ales pe timpul iernii, când există pericolul de îngheț pe instalațiile de răcire și stingere.
- În zona liniilor de cale ferată, unde se încarcă produse petroliere – liniile 1-8 – conducta care alimentează hidranții pentru stingerea incendiilor este spartă, iar alimentarea hidranților nu se face conform plan stingere incendii – spre exemplu, la o presiune de 5-10 bari presiune de lucru, după 30 de minute, rampele se inundă cu apă.
- În rampa auto păcură, pe o suprafață de aproximativ 100 mp, solul este infestat cu păcură, fiind o reală sursă pentru alimentarea unui incendiu și afectând ecologic zona.
- Având în vedere că nerespectarea celor menționate anterior, atrage după sine ridicarea autorizației de funcționare pe zonele precizate, vă rog să îmi transmiteți dacă ați suspendat autorizația de funcționare pentru nerespectarea planului pentru situații de urgență din această rafinărie.
Față de cele prezentate, stimate domnule inspector general, vă rog să dispuneți măsurile legale și să-mi comunicați concluziile rezultate în urma controalelor efectuate, precum și măsurile care s-au impus, pentru a preveni o adevărată catastrofă!
Nu există răspunsuri