Avrămescu Ștefăniță Alin – Declarație politică – Gările Ploieștiului – între rușine națională și oportunitate de modernizare

Astăzi vreau să aduc în atenția dumneavoastră o problemă care afectează nu doar locuitorii municipiului Ploiești, ci și imaginea transportului feroviar din România, în ansamblul său: starea deplorabilă a gărilor din acest important nod feroviar.

Gara de Sud din Ploiești, inaugurată în a doua jumătate a secolului al XIX-lea, a fost mult mai mult decât o simplă stație de cale ferată. În perioada interbelică, peronul său era loc de promenadă pentru protipendada care venea din București, atrasă de celebrul restaurant al gării, un loc de întâlnire al elitei vremii. Ploieștiul era un oraș cosmopolit, iar gara sa reprezenta o poartă de intrare într-un centru economic și cultural în plină efervescență.

Astăzi, însă, ce a mai rămas din această istorie? O gară murdară, neîngrijită, cu peroane degradate și două pasaje subterane care arată mai degrabă ca un loc abandonat decât ca o cale de acces pentru călători.

Aceeași situație se regăsește și la Gara de Vest, deși aceasta deservește un important flux de pasageri și este esențială pentru legăturile feroviare ale orașului. Aici situația este și mai gravă. Peste tot se vede o delăsare a factorilor abilitați să întrețină și să repare infrastructura. Peron jalnic, case de bilete și locuri de așteptare specifice altor epoci, degradate și insalubre. Totul arată părăsit și degradat.

De aceea, întreb public Ministerul Transporturilor:  

– Există vreo prevedere bugetară concretă pentru renovarea acestor gări?  

– Există un plan concret pentru igienizare, modernizare și punerea în valoare a acestor infrastructuri esențiale pentru mobilitatea urbană și regională? Sau lăsăm în continuare aceste porți feroviare ale orașului să devină simboluri ale decăderii?

– Mai păstrăm respectul pentru românii care circulă zilnic cu transportul feroviar?

Ploieștiul merită mai mult! Călătorii merită mai mult! România merită mai mult decât gări lăsate în paragină!

Cer acțiuni urgente și răspunsuri clare. Nu putem construi o Românie modernă cu gări lăsate în ruine. Infrastructura feroviară nu trebuie să fie o poveste tristă a tranziției eterne.

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE

Senatoarea AUR, Niculina Stelea, avertizează că România este pe marginea prăpastiei, iar cei care au […]
​Deficitul guvernamental ajustat sezonier a crescut, atât în Uniunea Europeană, cât și în zona euro, […]
Alegerile prezidențiale de anul acesta au demonstrat că românii, oriunde s-ar afla — în țară […]
După un an cu patru șiruri de alegeri și încă un scrutin în 2025, guvernanții […]
Suntem, la nivel internațional, martorii unei schimbări de paradigmă în timp real. Una în care […]
         Vin astăzi în fața dumneavoastră pentru a atrage atenția asupra unei situații care afectează nu […]