Adresată: Domnului Adrian-Ioan VEȘTEA, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației
De către: Senator Andrei HANGAN
Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila
Grupul parlamentar: AUR
Şedința Senatului din data de: 12.12.2023
Obiectul întrebării: Probleme majore la noul pod peste Dunăre de la Brăila: Infiltrații subacvatice amenință integritatea structurală
Stimate domnule Ministru,
Noul pod peste Dunăre de la Brăila, o infrastructură crucială, se confruntă cu probleme serioase, precum degradarea asfaltului și șuruburile neprinse. În prezent, informațiile din presă dezvăluie că infiltrațiile la structura de rezistență subacvatică reprezintă o nouă amenințare. Această situație ridică semne de întrebare privind calitatea lucrărilor și gestionarea proiectului.
După problemele anterioare cu asfaltul și șuruburile, situația devine mai gravă odată cu apariția infiltrațiilor la 12 metri adâncime în structura de rezistență subacvatică a podului. Această construcție esențială pentru legătura dintre malurile Dunării are un bloc de ancoraj pe malul brăilean cu o înălțime de 31 de metri, ajungând până la fundul fluviului. Întregul proces de remediere a infiltrațiilor este complex și implică riscuri asupra integrității structurale.
Conducerea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) confirmă existența infiltrațiilor și informează că această problemă a fost adusă la cunoștința lor de către echipa de consultanță. Cu toate acestea, responsabilitatea pentru remedierea infiltrațiilor este pusă în sarcina antreprenorului. Conform informațiilor prezente în spațiul public, lucrările de reparație nu ar trebui să afecteze circulația pe pod sau siguranța acestuia.
Pe de altă parte, domnule ministru, este de-a dreptul îngrijorător să constatăm că noile probleme la podul peste Dunăre de la Brăila ar putea afecta nu doar calitatea infrastructurii, ci și siguranța utilizatorilor. Este vital ca autoritățile să monitorizeze cu atenție evoluția situației și să ia măsuri imediate pentru a preveni consecințe grave.
Aşadar, fiind în legătură cu subiectul, vă rugăm să ne precizaţi:
– Cum asigură Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației că antreprenorul este responsabil și va remedia cu succes infiltrațiile la structura de rezistență subacvatică? Există sancțiuni prevăzute în caz de nerespectare a obligațiilor contractuale?
– Care sunt măsurile de precauție luate pentru a asigura că lucrările de remediere nu pun în pericol siguranța podului și a circulației pe acesta? Există un plan bine definit pentru a minimiza riscurile?
– Cum se asigură ministerul pe care îl conduceți că antreprenorul acționează eficient și transparent în remedierea infiltrațiilor? Există un mecanism de monitorizare constantă pentru a verifica progresul lucrărilor?
– Cum vor fi gestionate posibilele costuri suplimentare generate de remedierea infiltrațiilor? Exista planuri de realocare a resurselor sau de implicare a altor părți interesate?
– Ce măsuri se iau pentru a preveni apariția unor astfel de probleme în viitor la proiectele de infrastructură de o asemenea amploare? Există o revizuire a procedurilor de calitate și de supraveghere a proiectelor?
Nu există răspunsuri