Andrei Hangan – Întrebare parlamentară – Dezvoltarea autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei: Sacrificii ecologice și sociale în numele progresului

Adresată: Domnului Sorin Mihai GRINDEANU, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De către:  Senator Andrei HANGAN

Circumscripţia electorală: nr. 9 Brăila

Grupul parlamentar: AUR

Şedința Senatului din data de: 20.02.2024

Obiectul întrebării: Dezvoltarea autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei: Sacrificii ecologice și sociale în numele progresului

Stimate domnule Ministru,

Proiectul pentru construcția autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei a fost depus pentru obținerea acordului de mediu, prezentând planuri impresionante care includ construirea a șase noduri rutiere, 34 de poduri, 70 de podețe, 65 de pasaje, 74 de viaducte, 20 de ecoducte și 15 tuneluri. Cu o lungime de aproximativ 62.137 km, traseul propus trece prin diverse localități, implicând și demolarea unor construcții și defrișarea extinsă a pădurilor. Cu toate acestea, realizarea proiectului este pusă în pericol din cauza lipsei alocărilor financiare.

Pe lângă costurile financiare estimate la aproximativ 2,8 miliarde euro, proiectul aduce și daune colaterale semnificative. Aproximativ 95 de construcții, inclusiv locuințe și anexe gospodărești, vor fi demolate în localitățile afectate. În plus, pădurile din zonă, atât în intravilan, cât și în extravilan, vor suferi o defrișare extinsă de aproximativ 247.31 hectare, afectând biodiversitatea și ecosistemele locale.

Valoarea investițiilor și durata estimată a execuției subliniază amploarea și complexitatea proiectului, care necesită o planificare atentă și alocări financiare corespunzătoare.

Construirea autostrăzilor este crucială pentru dezvoltarea infrastructurii și conectivității, dar este esențial să fie abordată cu responsabilitate față de impactul asupra mediului și comunităților locale. Sacrificiile ecologice și sociale trebuie gestionate cu grijă, iar finanțarea proiectelor trebuie să fie asigurată pentru a evita întârzieri și probleme de implementare.

Aşadar, fiind în legătură cu subiectul, vă rugăm să ne precizaţi:

– Ministerul pe care îl aveți în subordine poate furniza clarificări cu privire la motivele care au condus la oprirea alocării financiare pentru proiectul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei?

– Cum evaluați, în calitate de ministru al Transporturilor și Infrastructurii, impactul demolării a 95 de construcții și defrișării extinse a pădurilor asupra comunităților locale afectate?

– Cum se încadrează proiectul autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei în prioritățile generale de finanțare ale guvernului, având în vedere impactul asupra mediului și costurile estimate?

– Există planuri sau discuții în desfășurare pentru a identifica surse alternative de finanțare și a asigura continuarea proiectului autostrăzii Bistrița – Vatra Dornei?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

După ore îndelungate de discuții cu reprezentanții autorităților locale britanice, la care au luat parte și parlamentarii AUR Antonio Andrușceac și Gheorghe Adrian Cătană, copiii familiei de români care au fost luați din sânul familiei se întorc acasă. Antonio Andrușceac este deputat, dar și specialist în […]
Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor. Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind […]
George Simion, candidatul AUR pentru funcția de Președinte al României, a inaugurat luni, 22 iulie, sediul de campanie pentru alegerile de la finalul anului la Magazinul București în prezența a sute de persoane. Oamenii prezenți la evenimentul de deschidere a sediului au semnat contractul de înscriere […]
România se confruntă cu una dintre cele mai severe secete din istoria recentă, fiind cea mai afectată țară din Uniunea Europeană. Din cauza secetei extreme, UE riscă să piardă 800.000 de tone de porumb, jumătate din această cantitate fiind din România. Mai mult, recoltele fermierilor noștri […]
Marcel Ciolacu a organizat astăzi o ședință de urgență la Guvern din cauza riscului de blackout. O întâlnire care, dacă nu ar fi fost politicile distructive din domeniul energetic ale PSD și PNL din ultimii 34 de ani, nu ar fi trebuit să aibă loc. Care […]
Claudiu Târziu Parlamentul European Ursula von der Leyen
Președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor și liderul europarlamentarilor AUR, Claudiu Târziu, a declarat, în contextul sesiunii plenare desfășurate la Strasbourg în cadrul căreia Ursula von der Leyen a fost aleasă cu 401 voturi din 707 valabil exprimate pentru conducerea Comisiei Europene, […]