Întrebare adresată: doamnei Ligia Deca, Ministrul Educației
De către: Albișteanu Mihail, Ivănuță Cristian-Daniel, deputați în circumscripția electorală nr.24 Iași
Data: 05.12.2022
Subiectul întrebării: Propunerile care vizează desființarea specializării învățător-educatoare cuprinse în proiectul privind noile legi ale educației
Stimată Doamnă Ministru,
Informația privind desființarea specializării învățător-educatoare din cadrul tradiționalelor Școli Normale a determinat un val de reacții din partea opiniei publice.
Școlile Normale din România, oricum le-am denumi, licee sau colegii, reprezintă baza formării educatoarelor și a învățătorilor și conturează un aspect de o importanță majoră pentru societate – pregătirea corespunzătoare a preșcolarilor și a școlarilor. Formarea educatoarelor și a învățătorilor este un proces îndelungat care nu ar putea fi parcurs doar în cadrul studiilor universitare. Școlile Normale asigură baza acestui proces. Or, dacă se dorește desființarea specializării învățător-educatoare din cadrul Școlilor Normale calitatea acestui proces va fi la același nivel? Va fi posibil, oare, ca această pregătire să se desfășoare doar în cadrul studiilor universitare, iar nu și în cadrul studiilor preuniversitare?
Nivelul de pregătire și de formare a cadrelor didactice influențează în mod direct pregătirea copiilor noștri, implicit progresul societății.
Având în vedere cele expuse mai sus:
- Veți susține măsurile care vizează desființarea specializării învățător-educatoare din cadrul liceelor/colegiilor pedagogice?
- Care este rațiunea ce justifică adoptarea unor astfel de măsuri?
Nu există răspunsuri