Catre: Ministrul Justiției – Domnul Stelian-Cristian ION
De la: Deputat AELENEI Dănuț
Circumspripția electorală nr. 14, Constanta
Subiectul întrebării: Imparțialitatea justiției în România
Domnule Ministru,
Încep prin a vă reaminti câteva fapte.
În data de 8 septembrie 2019, Mario Iorgulescu, aflat sub influența alcoolului și a substanțelor halucinogene (pozitiv la testul pentru consumul de cocaină și 1,96 g/l alcool pur în sânge la momentul primei prelevări a mostrelor biologice şi de 1,76 g/l alcool pur în sânge la momentul celei de-a doua prelevări), a comis un accident grav, soldat cu moartea unui tânăr, după ce a pierdut controlul automobilului Aston Martin pe care îl conducea. Bărbatul decedat avea doi copii, un băiat de 4 luni și o fată de 6 ani.
Potrivit presei, fiul președintelui Ligii Profesioniste de Fotbal, Gino Iorgulescu, nu era la primul accident produs la volanul unei mașini de lux. Înainte de tragedia de pe 8 septembrie 2019, soldată cu moartea unui tată a doi copii, tânărul a mai produs două accidente. Primul a fost în perioada în care era student în Elveția și conducea un Nissan GT-R, o mașină puternică. Un altul a fost în Italia, la bordul unui bolid Ferrari.
Cazul Iorgulescu nu este încă judecat, acesta aflându-se în prezent în Italia.
Pe 16 februarie 2020, fostul prefect al Constanței, Ioan Albu, a fost implicat într-un accident mortal la Ciocârlia județul Constanța.
Conform acuzațiilor făcute de procurorii de pe lângă Judecătoria Medgidia, Ioan Albu a condus sub influența băuturilor alcoolice (0,91 mg/l alcool pur în aerul expirat,respectiv 2,45 g/l alcool pur în sânge la prima probă, ora 21.15, respectiv 2,20 g/l alcool pur în sânge la a doua, recoltată la ora 22.15) un Range Rover și a intrat pe contrasens, lovind din plin un alt autoturism. În urma impactului, un bărbat de 44 de ani a murit.
Pedeapsa pricipală primită de Ioan Albu a fost de 3 ani de închisoare cu suspendare.
În data de 14 aprilie 2021, Adrien Stephane Mureșan a lovit 12 autoturisme şi a putut fi oprit doar după o cursă nebună pe străzile din oraş.
Bărbatul s-a îmbătat de supărare (2,20 grame de alcool per litru în sânge) şi a urcat la volan, cu toate că avea permisul de conducere suspendat, în urma unor încălcări anterioare ale legislaţiei rutiere.
Din declaratia domnului Cătălin Moraru, purtătorul de cuvânt al Parchetului de pe lângă Judecătoria Braşov, dată unui post de televiziune, aflăm că:
”Procurorii au dispus clasarea cauzei sub aspectul săvârşirii infracţiunii de distrugere. S-a stabilit faptul că inculpatul nu se afla sub influenţa substanţelor psihoactive, iar avarierea autovehiculelor, în condiţiile descrise mai sus, nu întruneşte condiţiile de tipicitate ale infracţiunii de distrugere.”
Aș putea, pentru comparație să vă prezint alte cazuri ale unor simpli cetățeni care au săvârșit fapte similare și au fost condamnați la ani grei de închisoare, dar nu vreau să vă răpesc timpul.
Cunoaștem faptul că există ”individualizarea pedepsei” – principiu al răspunderii penale care constă în aceea că pedeapsa care se aplică pentru o infracţiune săvârşită în concret trebuie să fie corespunzătoare nivelului de periculozitate socială pe care aceasta îl prezintă.
Totuși, vă întreb, domnule ministru, dacă persoanele enumerate mai sus nu ar fi avut nume sonore, nu ar fi fost anchetate, judecate și pedepsite cu mai multă asprime?
Prin puterea și atribuțiile pe care le aveți, nu ar trebui să verificați cum se aplică legea, indiferent cine este făptuitorul?
Ce măsuri veți lua pentru corecta și justa aplicare a legii aflate în vigoare?
Nu există răspunsuri