Aelenei Dănuț – declarație politică – Constanța are nevoie de un parc industrial!

Constanța are nevoie de un parc industrial!

În urmă cu 3 ani, actualul primar, Vergil Chițac, promitea un parc industrial la Constanța, asemeni unui lung șir de figuri publice și politice dinaintea sa:

„Este urgența numărul unu a conducerii primăriei. Fără un sector privat dinamic, orașul nu se poate dezvolta. La acest capitol, proiectul meu de suflet este Parcul Industrial Tehnologic „Anghel Saligny”, conceput pe o suprafață de 1.500 de hectare, unind cele 500 de hectare ale fostei zone industriale a Constanței cu noua centură de Sud-Vest. Prin această mărire cu 1.000 de hectare, Parcul Industrial va avea acces la autostradă, port, canal și cale feroviară.”

Iar ipocrizia continuă:

“Uitați-vă, vă rog, cum arată Cluj, Oradea, Iași. Constanța de ce nu ar arăta așa?! Depinde de noi, depinde de mine, odată ajuns la Primărie!”

Au trecut (încă) trei ani. Da, ne uităm și la Cluj, și la Iași, și la Oradea, și la Sibiu. Diferența e de la cer la pământ. Adică de la zero, la Constanța. Vergil Chițac a atras de două ori mai puține fonduri europene decât Decebal Făgădău și de 25 de ori mai puține decât Bolojan de la Oradea. De un an, un investitor privat încearcă să construiască un mini parc industrial, dar birocrația e mare. Municipalitatea nu pare în stare să țină promisiunile electorale ale celui care, și cu asemenea minciuni, a câștigat Primăria Constanța. Proiectele începute de fosta administrație locală sunt puse azi în practică prost și cu intârziere, cu tot cu greșelile de proiectare și concepție inițiale, care se văd la tot pasul.

Constanța, poarta maritimă de intrare a României, merită mai mult! Niciun port de anvergură din Europa nu este lipsit de un parc industrial în vecinătate. Orașe cu mai mică importantă economică, din România, au parcuri industriale. Chiar bazându-se pe turism, județul Constanța nu se poate dezvolta, fără investiții tehnologice importante. Un parc industrial modern înseamnă și rute de transport, facilitați, clădiri ultramoderne și utilate de ultimă generație, surse regenerabile de energie, circuite ergonomice de producție și depozitare, tehnologii noi, sustenabile.

Fac un apel la toți decidenții politici ai României, să nu mai trateze o regiune de importanță economică și strategică precum Dobrogea, drept o regiune de mâna a doua! Am pierdut timp destul și resurse care s-au risipit, sau au fost deturnate spre alte regiuni – nici măcar din România, ci din Europa. Se pierd fonduri europene, care ar putea fi investite în producție, nu în consum! E nevoie de acțiune urgentă și hotărâtă!

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

”Ciolacu a atacat identitatea națională a românilor. În mesajul său de felicitare el și-a permis să se adreseze “poporului moldovean”. El și-a asumat astfel politica stalinistă de creare a unui așa-zis “popor moldovean”, diferit de poporul român. Ciolacu a încălcat prevederile Legii nr 299/2007, conform căreia […]
„PNL reușește din nou să se expună într-o lumină penibilă, prezentând un program de guvernare care sfidează orice logică economică și politică. De la discrepanțe flagrante în datele statistice și promisiuni deșarte, până la omisiuni grave și incoerențe fiscale, liberalii demonstrează o lipsă de coerență fără […]
Claudiu Târziu, președintele CNC AUR, atrage atenția asupra faptului că Guvernul planifică să împrumute 1,2 miliarde de euro în noiembrie, pentru plata dobânzilor la creditele externe și pentru acoperirea deficitului de la bugetul de stat. “Delirul electoral al lui Ciolacu a îngropat România de la începutul […]
Președintele AUR, George Simion, a mers în Spania, în Valencia, pentru a fi alături de românii sinistrați, care au fost victimele inundațiilor ce au avut loc în Peninsula Iberică. Liderul AUR a mers în mijlocul românilor rămași pe drumuri, oameni pe care statul român condus de […]
“Compania CFR Marfă va intra oficial în faliment, iar activitatea sa va fi oprită imediat după ce Carpatica Feroviar devine operațională. Această decizie semnalează un moment critic pentru economia și transportul românesc, un moment în care trebuie să ne punem întrebări serioase despre direcția în care […]
“Unul dintre proiectele mele de lege, care a trecut de Senat în unanimitate, vizează implementarea lanțului scurt alimentar. Acest proiect – susținut și votat în unanimitate, inclusiv de PNL, PSD, UDMR și alte partide – urmărește un obiectiv simplu, dar esențial: produsele alimentare necesare în cantinele […]