Daniela Ștefănescu – Lege pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996

LEGE pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996

Parlamentul României adoptă prezenta lege

Art. I – Legea concurenței nr. 21/1996, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 153 din 29 februarie 2016, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. După articolul 21 se introduce un nou articol, art. 22 , cu următorul cuprins:

„Art. 22 Definiții specifice

În sensul prezentei legi, termenii de mai jos au următoarele semnificații:

a) Marcă proprie — produs comercializat sub un brand deținut, controlat sau licențiat exclusiv de comerciantul care îl pune în vânzare, inclusiv produsele realizate de terți conform specificațiilor acestuia;

b) Grupă de produse — categorie de produse similare sau substituibile, stabilită prin norme metodologice;

c) Volum de vânzări — cantitatea sau valoarea totală a produselor comercializate pe grupe de produse într-o perioadă determinată;

d) Supermagazin, astfel cum este definit la art. 4, lit. r) din Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață;

e) Hipermagazin, astfel cum este definit la art. 4, lit. s) din Ordonanța nr. 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață.”

2. După articolul 5 se introduce un nou articol, art. 5¹, cu următorul cuprins:

„Art. 5¹ Limitarea comercializării produselor sub marcă proprie

(1) Comercianții care operează hipermagazine sau supermagazine limitează comercializarea produselor sub marcă proprie la cel mult 20% din volumul total al vânzărilor.

(2) Ponderea prevăzută la alin. (1) se calculează anual, pe baza datelor contabile.

(3) Comercianții transmit Consiliului Concurenței, până la data de 31 martie a fiecărui an, un raport anual privind structura vânzărilor pe grupe de produse.

(4) Consiliul Concurenței are dreptul să solicite comercianților verificări suplimentare și documente justificative necesare aplicării prevederilor prezentei legi.”

3. La articolul 10, după litera d) se introduce o nouă literă, lit. e) cu următorul cuprins:

„ e) Limitarea cotei mărcilor proprii conform articolului 5¹ nu constituie, în sine, o operațiune de concentrare economică, cu excepția situațiilor în care aceasta se realizează concomitent cu alte operațiuni de concentrare.”

4. La articolul 55, alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:

„f) depășirea cotei maxime prevăzute la articolul 5¹, nerespectarea obligației de raportare sau furnizarea de informații false.”

5. La articolul 60, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 60

(3) Sancţiunile pentru contravenţiile prevăzute la art. 53 alin. (1) lit. a)-c), art. 54, 542, 543 şi art. 55 alin. (1) lit. d), e) și f), precum şi amenzile cominatorii prevăzute la art. 59 se aplică de către comisiile Consiliului Concurenţei, prin aceeaşi decizie prin care se constată săvârşirea contravenţiei sau incidenţa art. 59 alin. (1).”

Art. II – Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.

Distribuie acest articol!