Parlamentul României
SENAT
ÎNTREBARE
Adresată: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
Domnului Ministru Grindeanu Sorin
De către Domnul senator: Petre Cezar
Circumscripția electorală: Nr. 30 OLT
Grupul Parlamentar: A.U.R.
Obiectul Întrebării – Întrebare privind situația pontonului „Schengen” din Portul Galați
Stimate Domnule Ministru,
În acest sens, aș dori să vă adresez întrebări precise, căutând claritate în deciziile financiare ce vor afecta fiecare român:
Pontonul denumit „Schengen” din Portul Galați, construit cu o investiție de aproximativ un milion de euro din fonduri publice, se află într-o situație de neutilizare de aproximativ 14 ani, conform informațiilor publice.
Inițial, proiectul acestui ponton a fost realizat pentru a facilita acostarea și tranzitarea pasagerilor și a mărfurilor, în contextul aderării României la spațiul Schengen.
Cu toate acestea, obiectivul nu a fost niciodată folosit în scopul destinat, ridicând întrebări majore privind eficiența gestionării banilor publici și transparența în realizarea investițiilor portuare.
Neutilizarea infrastructurii portuare timp de 14 ani demonstrează lipsa unei planificări eficiente și coerente.
De asemenea se remarcă:
- Lipsa unui control eficient al investițiilor publice și slaba monitorizare a finalității proiectelor realizate
- Insuficienta transparență în gestionarea fondurilor publice destinate proiectelor portuare
- Lipsa responsabilității clare a instituțiilor implicate pentru nerealizarea obiectivelor inițiale ale investiției
Dat fiind cele mai sus menționate vă solicităm respectuos să răspundeți scris la următoarele întrebări:
- Care sunt motivele concrete pentru care pontonul „Schengen” din Portul Galați nu a fost utilizat conform scopului inițial încă de la finalizarea investiției?
- Ce măsuri imediate au fost luate sau sunt planificate de Ministerul Transporturilor pentru a asigura utilizarea efectivă și eficientă a acestei infrastructuri portuare în viitorul apropiat?
- A fost realizată o evaluare oficială privind impactul financiar și economic al neutilizării pontonului asupra Portului Galați și asupra economiei? Dacă da, care sunt concluziile acesteia?
- Ce acțiuni specifice vor fi implementate de Ministerul Transporturilor pentru a îmbunătăți planificarea și monitorizarea investițiilor publice în infrastructura portuară, astfel încât să fie evitate situații similare?
Cum se asigură ministerul că lecțiile învățate din acest caz vor fi integrate în viitoarele politici de investiții în infrastructura portuară, pentru a garanta transparența și utilizarea responsabilă a fondurilor publice?
Comments are closed