Adresată:
Domnului Bogdan-Gruia IVAN, Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului
De către: Deputat Ștefăniță-Alin AVRĂMESCU
Circumscripția electorală nr.31 Prahova
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 04.03.2025
Obiectul întrebării: Proiect de OUG prin care ANCOM și mai multe instituții pot dispune interzicerea accesului la postări online
Stimate domnule ministru,
În spațiul public au apărut mai multe informații cu privire la faptul că reprezentanții mai multor instituții lucrează la un proiect de ordonanță de urgență care urmărește să stopeze propagarea de conținut fals, ilegal sau manipulator pe internet. Așa cum rezultă din motivația proiectului prezentată de către mass-media, obiectivul acestui proiect ar fi protejarea utilizatorilor față de interferența străină în alegerile prezidențiale.
Potrivit informațiilor apărute, draftul de OUG prevede că ANCOM și alte instituții numite „relevante” pot cere furnizorilor de internet să blocheze accesul la pagini online cu astfel de conținut. Deciziile acestor instituții pot fi contestate în instanță.
Domnule ministru, asigurându-vă de întreaga mea considerație, aș dori să îmi transmiteți următoarele informații cu privire la proiectul la care se lucrează, înainte ca acesta să fie adoptat:
1) Cum poate fi definit „conținutul fals” sau „conținutul manipulator”, care sunt criteriile și indicatorii care stau la baza unei asemenea decizii?
2) Cine stabilește că un anumit conținut este fals sau manipulator? Pentru că, dacă vorbim despre o instituție subordonată guvernului, atunci putem să avem acest dubiu privind imparțialitatea sa, având în vedere că guvernul este, până la urmă, numit politic.
3) Ce sancțiuni pot fi luate pentru stabilirea eronată a faptului că un anumit conținut este fals sau manipulator și mai ales ce reparații vor fi aduse celor care sunt catalogați că manipulează într-un mod eronat?
Solicit răspunsul în scris.
Comments are closed