Adresată: Domnului ministru Sorin – Mihai CÂMPEANU, Ministrul Educației
De către: Domnul Senator Sorin Cristian MATEESCU
Circumscripţia electorală nr.14 Constanța
Grupul Parlamentar AUR – Senat
şi prezentată în şedinţa Plenului din 22 mai 2022
Obiectul interpelării: schimbări în evaluarea națională din 2023 și pregătirea eleviilor din clasa a VIII-a – anul școlar 2022-2023
Domnule ministru, ați anunțat cu câteva săptămâni în urmă că doriți modificarea criterilor pentru Evaluarea Națională din 2023 pe baza rezultatelor la evaluarea din 2022. Am înțeles că vă doriți introducerea unor noi examene pentru elevi, care să aibă loc între 30 mai şi 10 iunie ale fiecărui an, în care şcolarii să fie testaţi pentru a se putea verifica nivelul lor de pregătire, în condiţiile în care un raport arată că 44% dintre elevi nu înţeleg ce citesc.
În condițiile în care școlile din marile orașe sunt supraaglomerate de numărul elevilor în clase subdimensionate, iar generațiile de elevi din clasele a VII-a și a VIII-a sunt cei mai afectați de măsurile intempestive și de moment luate de ministerul dumneavoastră privind disciplinele din Evaluarea Națională, vă rog să precizați următoarele :
1. Ce criterii sau discipline aveți în vedere să introduceți în Evaluarea Națională pentru anul școlar 2022-2023 ?
2. Care va fi calendarul Evaluării Naționale pentru anul școlar 2022-2023 și cum vor fi influențați viitorii elevi ai claselor a VIII-a de noul an școlar, mai precis ce măsuri aveți în vedere pentru susținerea pregătirii din timp a acestor examene de
respectivii copii, în așa fel încât să aibă și timpul necesar pregătirii acestor examene?
3. Cum veți susține procesul de învățământ la nivelul claselor a VIII-a, mă refer în special la școlile din mediul urban – și mai precis din București – unde se învață în trei sau patru schimburi, iar conducerea școlilor încalcă legislația în vigoare prin care elevii din ultimele clase ale ciclului gimnazial nu beneficiază de un program de învățare dimineața?
4. Referitor la întrebarea precedentă, în București, în special în sectoarele 1, 3 și 5 și în Constanța, motivând numărul supraponderat al claselor de pregătitoare și faptul că nu au gestionat 3 sau 4 cicluri de orar școlar, elevii claselor a VIII-a, care conform legii ar trebui să învețe dimineața, vor fi obligați de conducerea școlilor respective să învețe pe un program neadecvat pregătirii lor pentru viitoarele examene din Evaluarea Națională, în special pe un ciclu orar de după-amiaza până seara târziu. Vă rog, domnule ministru, să verificați această situație prin care am fost sesizat de o serie de profesori din București și Constanța.
Nu există răspunsuri