Adresată: Domnului ministru Sorin – Mihai CÂMPEANU
De către: Domnul Senator Sorin Cristian MATEESCU
Circumscripţia electorală nr.14 Constanța
Grupul Parlamentar AUR – Senat
şi prezentată în şedinţa Plenului din 16 martie 2022
Obiectul interpelării: revenire interpelare- caz de comportament abuziv din partea unei învățătoare la Școala Gimnazială nr.128 din București
Domnule ministru, revin cu speţa privind cazul învățătoarei Oprea Georgeta de la Școala nr.128 din București .
Aţi afirmat că în Planul de control pe anul 2022 aveţi în vedere o anchetă la Școala Gimnazială nr.128, sector 5, București.
Interesant este că în răspunsul primit de la dumneavoastră aţi vorbit de un control, dar din sesizările părinţilor, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Sector 5 şi cei ai Muncipiului Bucureşti au întreprins o verificare şi o anchetă privind conducerea şcolii şi nicidecum abuzurile respectivei învăţătoare, care mai nou ameninţă pe părinţi şi le cere să renunţe la plângeri şi sesizări parlamentare.
Doamna învățătoare respectivă este acuzată de părinții elevilor minori dar și de conducerea școlii respective de bullying față de elevi, de încălcarea normelor deontologice, de segregare pe motiv de gen, abuz emoțional și, în plus, întreprinde acte ilegale financiare prin moduri de organizare forțată a taberelor de vară, fără a informa conducerea școlii și a depune actele necesare conform procedurilor legale.
Ştiu că dacă această interpelare este de la nivelul unui parlamentar AUR nu luaţi vreo atitudine concretă, dar am transmis aceste sesizări şi reprezentanţilor PNL, USR şi PSD, poate veţi avea o reacţie mai concretă dacă acest caz, care reprezintă un abuz din partea unui cadru didactic care îşi bate joc de procesul de învăţământ, este sesizat şi de colegii mei de la alte partide.
În acest vă solicit domnule ministru să verificaţi dacă abuzurile doamnei învăţătoare Oprea Georgeta au vreo conexiune cu faptul că actualui Inspector General de la Inspectoratul Şcolar Sector 5 nu doreşte să o deranjeze pe doamna respectivă, iar colegii dumneavoastră de la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti doresc ca acest caz să fie fie uitat tacit fără nici un act care ar putea crea vreun precedent pentru acest gen de învăţătoare care au uitat că educația presupune bun-simț și colaborare, nu rea-voință între cadre didactice-copii-părinți, precum și faptul că vorbim de abuzuri la nivelul unor elevi din ciclul primar, a căror formare emoțională este afectată.
Nu există răspunsuri