CĂTRE: Domnul Cătălin Drulă
Ministru al Transporturilor
De la: Ringo Dămureanu
Deputat ales în Circumscripția Nr. 17, Dolj
Obiectul interpelării:
Lucrările la podurile de pe drumul național DN55 Craiova – Bechet
Stimate Domnule Ministru,
Lucrările de reabilitare a Drumului Naţional (DN) 55 Craiova – Bechet, cu podurile și podețele aferente, vor împlini în curând o nedorită ”vârstă“: șase ani !! În acest timp s-a lucrat doar la partea carosabilă, însă podurile reprezintă marea problemă pentru trafic.
Podul de la Malu Mare, de pe DN 55, deschis circulației pe ruta UE – România – Bulgaria – Grecia/Turcia, așadar cu trafic internațional, este construit peste o râpă de dimensiuni considerabile, având circulația restricționată, cu semafor, pe un singur sens.
Acest pod prezintă un pericol major de prăbușire prin dezechilibru, cauzat de circulația pe termen lung a autovehiculelor de mare tonaj, pe o singură parte a podului – cea de vest.
Presa locală a relatat că acest contract, de aproape 80 de milioane de lei, a fost semnat în noiembrie 2013 de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova cu firma italiană SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), pentru „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“. Lucrările au demarat în iulie 2015 și încă nu s-a finalizat. Iar podul de la kilometrul 11 al drumului, de pe raza comunei Malu Mare, s-a dovedit marele eşec al firmei italiene.
Întrebările pe care vi le adresăm sunt legate exclusiv de podul de la Malu Mare:
- Când a fost construit podul de la Malu Mare și de câte ori a făcut obiectul reparațiilor curente și capitale ?
- Pentru ce sarcină a fost proiectat podul și cât de sigur este pentru circulația pe o singură bandă a autovehiculelor de mare tonaj în regim de trafic internațional ?
- Când s-au făcut ultimele măsurători de trafic pentru acest tronson de drum și care sunt rezultatele, precum și dacă astfel de măsurători s-au făcut și în perioada în care circulația pe acest pod este restricționată ?
- Ce se va întâmpla în 2021 cu podurile de pe drumul Craiova – Bechet? Care este previziunea de punere în funcțiune a podului reparat capital ?
- Cine răspunde patrimonial în situația în care pe respectivul pod se produc victime omenești sau pagube materiale ?
Nu există răspunsuri