Ringo Dămureanu – interpelare parlamentară către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii – Lucrările la podurile de pe drumul național DN55 Craiova-Bechet

CĂTRE: Domnul Cătălin Drulă

                      Ministru al Transporturilor

De la: Ringo Dămureanu

Deputat ales în Circumscripția Nr. 17, Dolj

          Obiectul interpelării:

          Lucrările la podurile de pe drumul național DN55 Craiova – Bechet

          Stimate Domnule Ministru,

          Lucrările de reabilitare a Drumului Naţional (DN) 55 Craiova – Bechet, cu podurile și podețele aferente, vor împlini în curând o nedorită ”vârstă“: șase ani !! În acest timp s-a lucrat doar la partea carosabilă, însă podurile reprezintă marea problemă pentru trafic.

          Podul de la Malu Mare, de pe DN 55, deschis circulației pe ruta UE – România – Bulgaria – Grecia/Turcia, așadar cu trafic internațional, este construit peste o râpă de dimensiuni considerabile, având circulația restricționată, cu semafor, pe un singur sens.

          Acest pod prezintă un pericol major de prăbușire prin dezechilibru, cauzat de circulația pe termen lung a autovehiculelor de mare tonaj, pe o singură parte a podului – cea de vest.

          Presa locală a relatat că acest contract, de aproape 80 de milioane de lei, a fost semnat în noiembrie 2013 de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova cu firma italiană SECOL (Societa Edile Costruzioni e Lavori SA), pentru „Consolidare şi amenajare scurgere ape DN 55 km 4+400 – km 71+100“. Lucrările au demarat în iulie 2015 și încă nu s-a finalizat. Iar podul de la kilometrul 11 al drumului, de pe raza comunei Malu Mare, s-a dovedit marele eşec al firmei italiene.

          Întrebările pe care vi le adresăm sunt legate exclusiv de podul de la Malu Mare:

  1. Când a fost construit podul de la Malu Mare și de câte ori a făcut obiectul reparațiilor curente și capitale ?
  • Pentru ce sarcină a fost proiectat podul și cât de sigur este pentru circulația pe o singură bandă a autovehiculelor de mare tonaj în regim de trafic internațional ?
  • Când s-au făcut ultimele măsurători de trafic pentru acest tronson de drum și care sunt rezultatele, precum și dacă astfel de măsurători s-au făcut și în perioada în care circulația pe acest pod este restricționată ?
  • Ce se va întâmpla în 2021 cu podurile de pe drumul Craiova – Bechet? Care este previziunea de punere în funcțiune a podului reparat capital ?
  • Cine răspunde patrimonial în situația în care pe respectivul pod se produc victime omenești sau pagube materiale ?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]