Ringo Dămureanu – declarație politică – Doljul, un județ vitregit pe linie de transporturi

Doljul, un județ vitregit pe linie de transporturi

          Județul Dolj, pe care îl reprezint în Parlament, și implicit regiunea Oltenia, par a fi un soi de Cenușăreasă, când vine vorba de legăturile lor cu lumea, fie ele rutiere sau feroviare.

          Municipiul Craiova, cu o populație de peste 300.000 de locuitori, Capitală de regiune europeană, cum ne place să-i spunem, nu este racordat încă, în anul de grație 2023, la nicio autostradă către Capitala Țării sau către Europa, deși a dat Țării parlamentari, miniștri și chiar europarlamentari.

          Doar speranțele ne țin: Că vom avea drum expres, peste nu știm câtă vreme. Că va fi centură de sud, peste niște decenii. Că vom avea măcar un drum expres, care să ne lege de Lugoj, prin Drobeta Turnu-Severin sau prin Târgu Jiu. S-au obișnuit oltenii cu așteptarea.

          Căile de legătură cu sudul județului Dolj sunt reale pericole: pe ruta DN55, către Bechet, spre Bulgaria, 5 poduri zac nerefăcute de peste 8 ani, iar pe DE 79, tot către Bulgaria, staționează tiruri pe zeci de km la Calafat, în vama spre Vidin.

          Situația în domeniul feroviar este dezastruoasă.

          În noiembrie 2022, în halta Răcari, Regionala CF Craiova, nouă vagoane cu cărbune au deraiat, închizând circulaţia trenurilor pe ambele fire, cu transbordarea călătorilor pe mijloace auto către Craiova și Filiaşi.

          În  septembrie 2009, într-un accident feroviar cu un tren de călători, între haltele Banu Mărăcine şi Malu Mare, tot în Regionala CF Craiova, s-a produs deraierea locomotivei și a altor 7 vagoane, avariate grav, ca și linia de cale ferată, pe o distanţă de 200 m, cu linia de contact, iar mai mulți stâlpi de susţinere au fost distruși.

          În august 2018, pe magistrala 100 Timișoara – București, în apropierea Craiovei, un marfar cu 23 de vagoane a deraiat pe viaductul de la Cârcea. Podul s-a rupt, iar şase vagoane au căzut de pe şine într-o râpă, cu tot cu acea parte a podului. Nici până astăzi nu s-au demarat lucrările de reparare a viaductului, iar trenurile circulă doar pe un singur fir.

              Chiar în urmă cu o săptămână, un tren cu 4 vagoane, primit în stația Ișalnița pe o linie închisă pentru executarea unor lucrări, la garare a lovit și spart suportul și formele de sudură, plecând din stație cu întârziere de 90 minute, după avizarea Poliției TF.

          Ne întrebăm și vă întrebăm: Oare, cât va mai avea de așteptat Doljul și Oltenia pentru a se bucura de beneficiile civilizației și cât vor mai îndura craiovenii și oltenii incompetența dovedită a PSD și PNL?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]