Un semnal de alarmă pentru familiile din România!
În calitate de deputat al României, dau curs încrederii cu care am fost învestit de români în această poziţie reprezentativă şi aleg să rămân în slujba poporului român fiind conectat la iniţiativele legislative şi la mişcările politice care pot atenta la calitatea şi securitatea vieţilor celor ce trăiesc în România.
Prin această declaraţie fac cunoscut că pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor din data de 19 aprilie 2023 se află spre adoptare Proiectul de Lege privind ,,Organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie”. Acest proiect, PL-x 145/2023 a fost retras ulterior, graţie presiunii exercitate de societatea civilă prin vocea instituţiilor specializate în drepturi şi libertăţi, astfel că în acest moment proiectul de lege a fost retras şi nu mai este pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor, el fiind trimis la comisii în vederea schimbării propunerii legislative!
Cu toate acestea doresc să trag un semnal de alarmă şi să fac nişte aprecieri pe speţa acestui proiect de lege. Consider că în spatele titlului acestui proiect de lege se ascunde o iniţiativă legislativă mascată de nişte cuvinte frumos elaborate dar care riscă să producă confuzie şi neînţelegere.
Spun asta pentru că, după aprecierile mele dar şi a unor entităţi non guvernamentale din România, ce militează pentru drepturile şi libertăţile cetăţeneşti, dacă PLX 145/2023 va fi adoptat de Camera Deputaţilor în forma actuală, riscă să afecteze în mod radical viaţa de familie, dar mai ales modalitatea de creştere a propriilor copii ale familiilor din România.România este o ţară în care familia joacă un rol important, fiind bine înrădăcinată în mentalul colectiv, asigurând contextul necesar unei dezvoltări armonioase şi echilibrate ale societăţii. Familia din România nu are nevoie de o instituţie de tip ,,Big Brother” care să-i supravegheze fiecare mişcare şi care să intervină discreţionar atunci când consideră aceasta că este cazul. Ci mai degrabă, familia are nevoie de oportunităţi prin care nivelul de calitate al vieţii să crească, cum ar fi noi locuri de muncă, instituţii de învăţământ cât mai profesioniste şi adaptate la nevoile copiilor dar şi spaţii ecleziale unde familia să celebreze momentele importante ale sale sau unde să-şi regăsească echilibrul interior prin asistenţă şi consiliere spirituală.În prezent avem în faţa noastră o iniţiativă legislativă ce ameninţă contextul familial pe care îl apreciez ca fiind echilibrat şi poate anula anumite libertăţi ale familiilor de la noi, iar pentru a nu pierde aceste libertăţi suntem obligaţi să apărăm interesele familiilor din România şi să afirmăm că scopul declarat al acestui proiect de lege este aparent unul nobil, urmărindu-se în mod oficial ajutorarea familiilor aflate în situaţii de „risc”, dar în realitate, odată trecută această lege se va putea ajunge la:
Situaţii banale în care părinţii vor fi în situaţia prezumţiei de „culpabilitate” ;
„Instituţionalizarea” masivă a copiilor ;
Creşterea rolului şi a implicării statului în „apărarea interesului copiilor” în detrimentul părinţilor ;
Riscul de implementare a unor măsuri abuzive, lipsind pârghiile legale şi judiciare de control, prevenire şi remediere ;
Restrângerea mediului familial doar la părinţi, fiind exclusă familia naturală extinsă ;
Implementarea unui sistem de tip „big brother”, intitulat „Observatorul Naţional al Copilului”, care poate viza orice copil din România.
Cu alte cuvinte, legea poate oferi puteri discreţionare unei instituţii ale statutului care va putea să nu ţină cont de Constituţie sau de drepturile internaţionale ale omului, deliberând pe baza unor indicatori relativi şi subiectivi dacă o familie este într-o situaţie de risc sau nu, fără să mai aibe nevoie de un raport psihologic şi de o hotărâre judiciară. Având posibilitatea în acelaşi timp să dispună singură separarea familiei sau îngrădirea anumitor libertăţi, exact pe modelul instituţiilor de tip ,,Barnevernet” din Norvegia sau ,,Jugendamt’” din Germania, instituţii care şi-au arătat limitele şi judecăţile eronate asupra mai multor familii pe care le-au lezat de-a lungul vremii.
Astfel, cu titlu de exemplu, familiile vizate sunt cele în care se identifică oricare din următoarele situaţii:
Situaţia economică precară a familiei;
Condiţii de locuit precare existente în familie ;
Starea de sănătate precară a unui membru al familiei ;
Starea de dizabilitate a unui membru al familiei ;
Nivelul de educaţie scăzut al membrilor familiei ;
Anumite comportamente ale copilului, cum ar fi: comportament delicvent; consum de alcool şi droguri; tentativă de suicid; abandon şcolar etc., chiar dacă părinţilor nu li se poate reproşa nimic raportat la comportamentul copilului lor !
Lipsind criterii clare şi bine detaliate aceste aspecte pot fi extrem de relative şi interpretabile, riscându-se stabilitatea multor familii ce pot ajunge pe lista familiilor cu grad de risc, fără să existe nici un risc real.Legea a trecut de Senat în data de 06.03.2023 acolo unde singurii care au votat împotrivă au fost 12 senatori AUR !
Cer comisiilor de specialitate să-şi asume cu responsabilitate evaluarea implicaţiilor acestei legi şi să delibereze o nouă formă prin care familiile cu adevărat aflate în situaţie de risc şi vulnerabilitate să fie sprijinite spre edificarea lor şi nu spre dezintegrare şi suprimarea conceptului de familie. Familia naturală este singurul loc unde copiii îşi pot găsi echilibrul şi resursele necesare pentru a deveni oameni destoinici ai societăţii iar pentru părinţi familia este locul unde aceştia îşi găsesc motivaţia de a lupta cu intemperiile vieţii privind spre odraslele lor pentru un viitor mai luminos ! Familiile sănătoase şi unite sunt garanţia unui viitor mai bun.
Dumnezeu să binecuvânteze familiile din România !
Nu există răspunsuri