Gianina Șerban – întrebare parlamentară către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale – Promovarea produselor românești și a celor tradiționale – o prioritate pentru România!

Domnului : Nechita-Adrian Oros, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale

De la : Deputat Serban Gianina (AUR )

Obiectul interpelării: Promovarea produselor românești și a celor tradiționale – o prioritate pentru România

Stimate domnule ministru,

            Printre activitățile de bază ale românilor, din cele mai vechi timpuri, se numără agricultura, vânătoarea și creșterea animalelor. România dispune de un relief bogat în zone de luncă, zone de câmpie, zone deluroase, zone intracolinare și zone muntoase foarte înalte. Ponderea mare a zonei de câmpie a permis dezvoltarea culturilor agricole și a pomiculturii. Astfel, românii au dezvoltat tradiții culinare prin prelucrarea fructelor, legumelor și a cerealelor, iar zonele deluroase și poalele munților au oferit mediul propice fânețelor pentru creșterea animalelor.

            Aceste tradiții culinare au adus românilor o bucătărie tradițională cu o gamă variată de produse din carne, lapte, legume și fructe, cu un gust specific datorat calității produselor și originalității rețetelor. De asemenea, în zonele împădurite ale țării s-a dezvoltat vânatul, care a adus noutate bucătăriei românești prin știința preparării vânatului și rețete tradiționale specifice.

            Poporul român s-a adaptat resurselor disponibile și a dezvoltat o serie de rețete originale și foarte gustoase, impunându-și specificul românesc, însă bucătăria românească a fost influențată și de alte culturi, precum cea balcanică, nemțească, maghiară, turcă, sârbească sau italiană.

Piața produselor tradiționale românești este o piață care se dezvoltă semnificativ în fiecare an. Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale deține un portofoliu vast de produse tradiționale atestate.

La nivelul Uniunii Europene sunt înregistrate peste 1450 de produse protejate. România are câteva produse în această listă, spre exemplu: Magiunul de prune Topoloveni, Scrumbia de Dunăre afumată, Telemeaua de Ibănești, Novacul afumat din Țara Bârsei ori Salamul de Sibiu.

 În România, comercializarea acestor produse se face preponderent în târguri și piețe țărănești, un număr foarte restrâns de produse fiind expuse pe rafturile marilor magazine, cifra de afaceri în această ramură a economiei fiind de peste 100 milioane de euro.

Având în vedere cele menționate, domnule ministru al agriculturii și dezvoltării rurale, doresc să îmi transmiteți următoarele:

1. Situaţia repartizării producătorilor pe categorii de produse;

2. Ce programe aveți în vedere pentru a sprijini financiar produsele agricole și alimentare fabricate în România și comercializate atât pe plan intern, cât și pe plan extern;

3. Aveți în vedere integrarea altor produse în categoria celor tradiționale?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]