Boris Volosatîi – întrebare parlamentară către M.A.E – Interdicția de intrare în Republica Moldova aplicată cetățeanului român George-Nicolae Simion de către regimul Igor Dodon și menținută de regimul Maia Sandu.

Adresată: Domnului Bogdan AURESCU, ministru al Afacerilor Externe

De către: Deputat Boris VOLOSATÎI, ales în circumscripția nr. 43 pentru cetățenii români cu domiciliul sau reședința în afara graniţelor ţării

Data: 28/09/2022

Obiectul întrebării: Interdicția de intrare în Republica Moldova aplicată cetățeanului român George-Nicolae Simion de către regimul Igor Dodon și menținută de regimul Maia Sandu.

Stimate domnule ministru,

În noaptea de 1 spre 2 octombrie 2018 Biroul Migrație și Azil din cadrul Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova i-a aplicat domnului George-Nicolae SIMION, cetățean al României, interdicția de intrare în Republica Moldova pentru o perioadă de cinci ani (Decizia nr. 591 din 1 octombrie 2018 care invoca articolul 55 al Legii nr. 200 din 16 iulie 2010 privind regimul străinilor în Republica Moldova, articol care face trimitere la ”pericolul pentru securitatea națională și ordinea publică”).


Este un fapt general cunoscut că domnul George-Nicolae SIMION nu a întreprins niciodată acțiuni care să prezinte ”pericol pentru securitatea națională și ordinea publică” din Republica Moldova. Singurele sale activități publice în Republica Moldova se înscriu perfect în limitele legale, iar opiniile unioniste exprimate de domnia, ca și militantismul unionist în general, nu pot prezenta niciun fel de pericol real pentru securitatea națională și ordinea publică din Republica Moldova.

Cu toate acestea, domnia sa a fost declarat indezirabil de mai multe ori, deciziile Biroului Migrație și Azil din cadrul Ministerului Afacerilor Interne al Republicii Moldova fiind anulate de către instanțele judecătorești din Republica Moldova. Din informațiile de care dispunem, acele abuzuri din timpul regimului Igor Dodon au făcut și obiectul preocupării autorităților de stat din România, inclusiv a Ministerului Afacerilor Externe. Constatăm că există o continuitate perfectă între poziția autorităților de la Chișinău de dinainte și de după alegrea doamnei Maia Sandu în calitate de președinte al Republicii Moldova având în subordine Serviciiul de Informații și Securitate (SIS) care a cerut aplicarea interdicției.

În data de 13 martie 2021, deputatul George-Nicolae SIMION, care urma să participe la ședința Comisiei comune pentru integrare europeană dintre Parlamentul României și Parlamentului Republicii Moldova, ca membru al acestei Comisii, a fost împiedicat de către autoritățile de frontieră să intre în Republica Moldova, acestea invocând decizia nr. 591 din 1 octombrie 2018 ”cu privire la declararea străinului persoană indeziarabilă”. Acest fapt confirmă că regimul Maia Sandu a păstrat aceeași atitudine politică în această chestiune, refuzând să inițieze procedura de ridicare a interdicției, dat fiind că interdicția în sine este lipsită de temei real.

Considerăm că autoritățile statului român au obligația de a verifica dacă există sau nu vreun pericol real din partea domnului George-Nicolae SIMION la adresa ordinii publice și a securității naționale a unui stat vecin, cu care România a stabilit relații speciale și privilegiate, așa cum au lăsat să se înțeleagă, în opinia noastră, absolut neîntemeiat, autoritățile de la Chișinău.

Având în vedere cele prezentate mai sus, în calitate de vicepreședinte al Comisiei pentru românii de pretutindeni ales în circumscripția electrorală nr. 43 care cuprinde și Republica Moldova, procedând în conformitate cu prevederile legale în vigoare, vă rugăm să ne transmiteți:

  1. Care este atitudinea MAE, din perspectiva cadrului bilateral și a conformității cu normele internaționale asumate de către Republica Moldova, față de faptul aplicării și menținerii interdicției de intrare a domnului George-Nicolae Simion în Republica Moldova.
  • De ce informații dispune MAE privind pretinsele acuzații aduse domnului George-Nicolae SIMION de către autoritățile de la Chișinău, precum și conformitatea acestora cu normele internaționale asumate de către Republica Moldova.

În cazul în care Ministerul Afacerilor Externe nu cunoaște motivele reale care au stat la baza aplicării interdicției domnului deputat George-Nicolae SIMION, vă solicit să acționați în sensul clarificării situației, cerând oficial explicații omologilor de la Chișinău privind natura pretinselor pericole și amenințări pe care domnul deputat George-Nicolae SIMION le-ar prezenta la adresa ordinii publice și a securității naționale a Republicii Moldova. 

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]