Adresată: Primului Ministru, Ilie Bolojan
De către: Senator Vlăescu Virgiliu-George
Circumscripția electorală nr.35, Suceava
Obiectul interpelării: La ce dată se va respecta Decizia Curții de Justiție a Uniunii Europene pentru transportatorii români?
Domnule Prim-ministru,
Curtea de Justiție a Uniunii Europene a anulat obligația din Pachetul de Mobilitate ca vehiculele să se întoarcă la fiecare opt săptămâni la centrul operațional al companiei, această prevedere fiind una dintre cele mai criticate de către transportatorii români. CJUE spune că legiuitorul Uniunii nu a stabilit că dispunea de suficiente informații care să îi permită să evalueze proporționalitatea acestei măsuri, drept urmare a decis să o anuleze.
Aplicarea măsurii întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni conducea la o scădere cu 4,5 miliarde de euro a veniturilor din transportul internațional de marfă, estimând, totodată că, peste 50 % din transportatorii români care operează transporturi rutiere internaționale în UE își vor întrerupe activitatea sau își vor muta centrul operațional în alte State Membre. Datele oficiale arată că Transportul rutier generează aproximativ 5% din PIB-ul României, fiind principalul contributor la exportul de servicii al țării, 22 de miliarde de euro în ultimii 4 ani. Sunt 36.000 de firme active în transporturi cu aproximativ 250.000 șoferi profesioniști.
Aceasta nu este singura prevedere care dezavantajează transportatorul român pe piața europeană a serviciilor de transport internațional prin Pachetele de Mobilitate 1 și 2 adoptate de organismele Uniunii Europene.
Vă semnalăm să faceți demersuri pentru eliminarea obligativității normei prin care șoferul să vină acasă o dată la 4 săptămâni la domiciliul fiscal măsură ce înfrânge principiul liberei circulații a persoanelor garantata de Tratatele UE majorând astfel costurile firmelor românești cu impact asupra disponibilizării forței de muncă. De asemenea solictăm să faceți demersuri pentru eliminarea obligativității unui repaus săptămânal obligatoriu de 45 ore a șoferilor români, care, să nu fie la camion, cu consecința lăsării camioanelor nepăzite, plata de parcare suplimentară și costuri suplimentare ale firmelor românești prin majorarea unei curse cu un număr de ore adăugate suplimentar față de transportatorii din alte state europene, fapt ce ne dezavanatjează în competiția cu celelate state europene.
Problema majoră a transportatorilor români se referă la faptul că aceștia primesc în continuare amenzi, mai ales în Ungaria, cu privire la faptul că autovehiculele nu se întorc la fiecare opt săptămâni la centrul operațional al companiei deși există o Decizie a Curții de Justiție a Uniunii Europene care a anulat această prevedere abuzivă.
Față de această situație vă adresez următoarea interpelare: Ce demersuri ați făcut pentru respectarea Deciziei CJUE privind transportatorii români ? Puteți avea o discuție cu partenerii dvs de coaliție de la UDMR pentru rezolvarea acestei situații?


Comments are closed