Senator Virgiliu George Vlăescu
Circumscripția electorală: nr. 35 Suceava
Grupul parlamentar: AUR
Cui slujește scoaterea istoriei și a geografiei României din sistemul obligatoriu de predare în ciclul liceal?
Contestarea identității și specificității poporului român în spațiul carpato-danubiano-pontic este susținută astăzi în mod hotărâtor și halucinant chiar de către Ministerul român al Educației prin măsura de radiere a istoriei din sistemul formativ al conştiinţei identitare. Măsura echivalează cu o agresiune din interior și ridică statul împotriva poporului pe care ar trebui să-l slujească. Această agresiune este totodată un atentat la funcția Statului Român ca „stat de necesitate europeană” (Nicolae Iorga) și, în consecință, o amenințare la echilibrul și securitatea Uniunii Europene. Întrebarea legitimă pe acest fond este: pe cine slujește Guvernul României și Ministerul Educației prin ministrul său?
Scoaterea istoriei din predarea la clasele 11/12 și reducerea orelor de predare a acestei discipline la clasele 9/10 echivalează cu un atentat la proprietatea identitară a poporului nostru. Efectul este devastator atât asupra valorii acestei forme de proprietate, cât și asupra valorii prezenței românilor pe harta europeană și mondială a culturii.
În timp ce Ungaria menține în programa școlară 3-4 ore de istorie săptămânal sau Franța, 5 ore săptămânal, România scoate istoria din trunchiul comun. Putem deduce de aici că Guvernul României, prin politica educațională, se retrage de pe piața bunurilor simbolice cu valoare identitară. Șansa conservării și, eventual, a sporirii proprietății identitare a românilor, în dreptul noilor generații, este astfel grav afectată. Operațiunea aceasta este echivalentă cu un act de auto-dezarmare, iar pe termen lung, chiar de sinucidere spirituală.
O asemenea decizie își vădește caracterul antiromânesc și antistatal, căci prin scoaterea istoriei și a geografiei din trunchiul comun al predării, nu este apărată statalitatea României și nici nu este întărită memoria adevărului istoric.
Așadar, păstrarea celor trei discipline pivot ale formării culturii noastre identitare –limba și literatura română, istoria și geografia – în trunchiul obligatoriu pe tot parcursul ciclurilor școlare reprezintă un demers de minimă susținere a copiilor noștri în formarea și întărirea conștiinței lor identitare.
Comments are closed