Vasile Nagy -declarație politică – “Transportul feroviar de călători”

Domnul Vasile Nagy:

Vă mulţumesc.

Stimate domnule preşedinte,

Stimaţi colegi,

Declaraţia mea politică se numeşte “Transportul feroviar de călători” şi vizează un subiect extrem de important.

Dragi colegi deputaţi,

Cum au ajuns trenurile din România să circule cu viteze mai mici decât ale locomotivelor cu aburi din secolul al XVIII-lea? Foarte simplu. 592 de km de cale ferată sunt consideraţi periculoşi, în timp ce pe căile ferate sunt 1.236 de restricţii de viteză permanentă, cu o lungime totală de 1.335 km.

Din anii ’90 şi până în prezent numărul călătorilor a scăzut drastic, iar ponderea transportului feroviar de pasageri continuă să se menţină la un procent mic, de 20% din piaţa transporturilor.

Starea precară a infrastructurii şi faptul că doar 40% din reţea este electrificată sunt cunoscute de oficialii din transporturi.

Transportul pe calea ferată constituie baza pentru dezvoltarea oricărei ţări, de aceea dezvoltarea infrastructurii şi a sistemului de transport de călători şi marfă pe calea ferată trebuie să constituie o prioritate pentru România.

În România şi în Bulgaria trenurile de călători au întârzieri de zeci de minute şi circulă cu viteza cea mai mică din toată Europa.

Transportul feroviar trebuie să devină o opţiune majoră pentru efectuarea călătoriilor, atât pe distanţe scurte, cât şi pe distanţe medii şi lungi, şi să constituie o soluţie viabilă pentru reducerea congestionării reţelei rutiere.

Reţeaua feroviară existentă are o capacitate de transport suficientă încât să poată prelua cel puţin 26% din volumul total de transport de călători derulat în prezent pe reţeaua rutieră.

Deşi finanţarea din fonduri publice a serviciilor publice de transport feroviar al călătorilor a crescut cu circa 60% în perioada 2008-2017, s-a înregistrat o diminuare cantitativă cu circa 10% a ofertei de astfel de servicii.

Trebuie avute în vedere creşterea atractivităţii şi competitivităţii serviciilor de transport feroviar al călătorilor şi diversificarea gamei de servicii publice puse la dispoziţia clienţilor căii ferate; implementarea unor servicii de transport caracterizate prin frecvenţă ridicată a trenurilor şi prin intervale egale de succesiune, destinate călătoriilor interurbane; implementarea serviciilor de transport feroviar suburban în zonele metropolitane, destinate în principal preluării fluxurilor de navetişti specifice acestor zone.

Vă mulţumesc.

Nagy Vasile, deputat AUR, Arad.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Deputatul AUR, Dan Tanasă, a criticat declarațiile pe care președintele UDMR, Kelemen Hunor, le-a făcut în Statele Unite ale Americii, subliniind că, în vreme ce românii celebrau Ziua Națională, liderul UDMR arunca din nou cu venin și noroi în statul român. „Zilele trecute, în timp ce […]
Președintele AUR, George Simion, a atras atenția că actualul Guvern PSD – PNL nu reușește să aibă grijă de copiii României. Acesta a precizat că Programul „Cornul și Laptele” nu funcționează în mare majoritate din județele țării din cauză că nu sunt bani. De asemenea, pentru […]
Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, senatorul Claudiu Târziu, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că în această săptămână, la Senat, au fost respinse de către PSD-PNL-UDMR, împreună cu USR, două proiecte de legi extrem de importante pentru români. „Am avut 2 proiecte […]
Președintele AUR, George Simion, a anunțat în cadrul unei conferințe de presă că AUR va solicita extinderea cercetării penale pentru achizițiile din timpul pandemiei și la Raed Arafat și la Adrian Streinu Cercel, cel care, în timpul unei emisiuni televizate, s-a denunțat cu privire la sponsorizările […]
Mă prevalez de această oportunitate pentru a trage un semnal de alarmă în privința restricțiilor traficului autovehiculelor de mare tonaj (TIR), deoarece acestea nu exista sau  sunt nu respectate și încălcate tot mai des. Țara noastră înregistrează, din nou un record negativ. Accidentele rutiere înregistrate în […]
ROMÂNIA, ȚARA ASISTAȚILOR SOCIAL Țara noastră ocupă locul al doilea în Europa la numărul de persoane inactive în câmpul muncii. Dintre acestea, aproape un milion și jumătate ar putea să-și găsească de muncă, dar, pur și simplu, nu vor! Ori, după cum spun unii sociologi, ar […]