Vasile Nagy -declarație politică – “Transportul feroviar de călători”

Domnul Vasile Nagy:

Vă mulţumesc.

Stimate domnule preşedinte,

Stimaţi colegi,

Declaraţia mea politică se numeşte “Transportul feroviar de călători” şi vizează un subiect extrem de important.

Dragi colegi deputaţi,

Cum au ajuns trenurile din România să circule cu viteze mai mici decât ale locomotivelor cu aburi din secolul al XVIII-lea? Foarte simplu. 592 de km de cale ferată sunt consideraţi periculoşi, în timp ce pe căile ferate sunt 1.236 de restricţii de viteză permanentă, cu o lungime totală de 1.335 km.

Din anii ’90 şi până în prezent numărul călătorilor a scăzut drastic, iar ponderea transportului feroviar de pasageri continuă să se menţină la un procent mic, de 20% din piaţa transporturilor.

Starea precară a infrastructurii şi faptul că doar 40% din reţea este electrificată sunt cunoscute de oficialii din transporturi.

Transportul pe calea ferată constituie baza pentru dezvoltarea oricărei ţări, de aceea dezvoltarea infrastructurii şi a sistemului de transport de călători şi marfă pe calea ferată trebuie să constituie o prioritate pentru România.

În România şi în Bulgaria trenurile de călători au întârzieri de zeci de minute şi circulă cu viteza cea mai mică din toată Europa.

Transportul feroviar trebuie să devină o opţiune majoră pentru efectuarea călătoriilor, atât pe distanţe scurte, cât şi pe distanţe medii şi lungi, şi să constituie o soluţie viabilă pentru reducerea congestionării reţelei rutiere.

Reţeaua feroviară existentă are o capacitate de transport suficientă încât să poată prelua cel puţin 26% din volumul total de transport de călători derulat în prezent pe reţeaua rutieră.

Deşi finanţarea din fonduri publice a serviciilor publice de transport feroviar al călătorilor a crescut cu circa 60% în perioada 2008-2017, s-a înregistrat o diminuare cantitativă cu circa 10% a ofertei de astfel de servicii.

Trebuie avute în vedere creşterea atractivităţii şi competitivităţii serviciilor de transport feroviar al călătorilor şi diversificarea gamei de servicii publice puse la dispoziţia clienţilor căii ferate; implementarea unor servicii de transport caracterizate prin frecvenţă ridicată a trenurilor şi prin intervale egale de succesiune, destinate călătoriilor interurbane; implementarea serviciilor de transport feroviar suburban în zonele metropolitane, destinate în principal preluării fluxurilor de navetişti specifice acestor zone.

Vă mulţumesc.

Nagy Vasile, deputat AUR, Arad.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

AUR votat împotriva implicării militare a UE în Ucraina
Delegația AUR din Parlamentul European s-a poziționat împotriva unei rezoluții privind „necesitatea ca UE să sprijine Ucraina continuu”. Textul redactat de grupul Popularilor Europeni, din care fac parte atât partidul Ursulei von der Leyen, cât și PNL, propune aruncarea Europei în haos economic și aducerea frontului […]
Nu trădăm încrederea pe care ne-au acordat-o românii la alegerile europarlamentare! Astăzi, europarlamentarii AUR au votat împotriva realegerii Robertei Metsola în funcția de președinte al Parlamentului European! Nu putem să fim de acord cu politica dusă de doamna Metsola în ultimii ani, o politică ce a […]
Sute de români stabiliți în Spania s-au întâlnit luni, 15 iulie, cu președintele AUR, George Simion. Cu acest prilej, aceștia au semnat și contractele de înscriere în Planul SIMION, program ce are ca obiectiv înlesnirea întoarcerii acasă a românilor din diaspora. „Avem o țară atât de […]
„Guvernarea PSD-PNL a înregistrat o nouă „performanță” în materie economică. Datoria guvernamentală a urcat, în aprilie 2024, până la 852,816 miliarde lei. Ca procent din PIB, datoria guvernamentală a crescut la 52,1%. La această valoare a datoriei, conform legii, guvernul este obligat să ia măsuri urgente! […]
Claudiu Târziu, președintele Consiliului Național de Conducere al Alianței pentru Unirea Românilor și liderul europarlamentarilor AUR, reacționează la afirmațiile făcute de ministrul energiei, Sebastian Burduja, care a declarat că vizează implementarea unui sistem de contorizare inteligent, care să-i taxeze mai mult pe cetățenii care folosesc energie […]
Pentru a-şi asigura poziția în fruntea Comisiei Europene, Ursula von der Leyen promite imposibilul: mai mult Green Deal pentru a obține voturi în Parlament şi mai puțin Green Deal pentru industrie şi noi toți, arată europarlamentarul AUR, Adrian Axinia. Acesta a subliniat că, în această săptămână, […]