Către: Domnul Sorin Mihai Cîmpeanu, Ministrul Educației
De la: Sebastian-Ilie SUCIU, Deputat AUR, circumscripția electorală 34 Sibiu
Subiectul interpelării: Calitatea, performanța și accesul la educație în România.
Ca urmare a numeroaselor articole apărute în presă, referitor la gradul de analfabetism funcțional al elevilor din școli, creșterea gradul de abandon școlar, precum și degradarea altor indicatori de performanță în ceea ce privește educația copiilor din România, vă rog să-mi răspundeți la următoarele întrebări:
- Dacă v-ați familiarizat cu raportul privind nivelul de literație al elevilor din România, publicat de platforma digitală pentru îmbunătățirea performanței școlare (BRIO), care cuprinde rapoartele PISA din 2018, atunci care sunt masurile active și pro active întreprinse de instituția pe care o conduceți în ceea ce privește îmbunătățirea rezultatelor, care potrivit directoratului pentru Educație al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD), România ar avea printre cele mai slabe rezultate?
- Ce măsuri concrete active și/sau pro active sunt întreprinse de către instituția pe care o conduceți pentru a reduce gradul de abandon școlar în general, la nivel național și în special în mediul rural, unde acesta atinge cote alarmante?
- De ce resurse suplimentare (materiale, informaționale, legislative) are nevoie Ministerul Educației pentru a crește calitatea, performanța și acoperirea în ceea ce privește educația populației din România?
Nu există răspunsuri