Susținută de către Doamna Senator: Ștefănescu Daniela
Circumscripția electorală: Nr. 04 Bacău
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor – A.U.R
Subiectul declarației politice: Protestele profesorilor de astăzi și criza din jurul Bacalaureatului-simptomele unui sistem ignorat
Domnule Președinte,
Stimați Colegi,
În timp ce majoritatea elevilor au intrat oficial în vacanță, dascălii României se pregătesc să reintre în grevă. Nu e un paradox. Este încă o dovadă că sistemul de educație din România nu este în pauză, ci în colaps.
Profesorii nu cer privilegii. Cer decență. Cer respect. Cer aplicarea unor promisiuni deja asumate de statul român. După un an în care au dus, din nou, în spate un sistem subfinanțat, greva nu este un moft sindical. Este un semnal de alarmă pe care, dacă îl ignorăm și de această dată, s-ar putea să nu-l mai auzim deloc în viitor — pentru că nu va mai avea cine să-l tragă.
Și efectele se văd deja.
Am atras recent atenția public asupra unei realități îngrijorătoare: numărul elevilor înscriși la examenul de Bacalaureat este în scădere constantă. Nu vorbim despre o generație mai slab pregătită, ci despre o generație tot mai abandonată de un sistem care promite, dar nu oferă. Tot mai mulți tineri renunță înainte de linia de start. Pentru că simt că nu au pentru ce lupta.
Este protestul profesorilor legat de acest fenomen? Categoric, da. Este vorba despre același sistem care dezamăgește: pe profesori, prin salarii insuficiente și lipsă de predictibilitate; pe elevi, prin infrastructură învechită, lipsa de consiliere, programe rigide și decalaj între promisiuni și realitate.
Stimați colegi,
Educația nu mai poate fi tratată ca o cheltuială. Este o investiție sau, dacă nu o înțelegem așa, va deveni cea mai mare pierdere strategică a acestei națiuni.
Nu putem cere performanță într-un sistem ignorat. Nu putem pretinde rezultate, dacă nu oferim condiții. Iar fără profesori respectați și susținuți, nu va mai exista nici performanță, nici viitor.
Susțin cererile profesorilor. Nu doar prin declarații, ci și prin vot, inițiativă și presiune instituțională constantă.
Cer Ministerului Educației și Guvernului României să trateze această criză cu seriozitatea pe care o merită.
Nu există „România Educată” fără o Românie care investește responsabil în școala ei.
Comments are closed