Adresată de către domnul senator: Sorin-Cristian MATEESCU
Circumscripţia electoralănr.14 Constanța, Grupul Parlamentar
Alianța pentru Unirea Românilor ( AUR)
Ședinţa Plenului Senatului României din01.03.2023
Titlul declarației politice: “Incompetența decizională a unui ministru care nu înțelege elemente din sistemul de învățământ românesc ”
Doamnă/Domnule Preşedinte de şedinţă,
Stimaţi doamne și domni senatori,
Pentru început, urez o primăvară călduroasă în suflete, și nu numai atât, pentru doamne și domni, de ziua Mărțișorului / 1 Martie, care, conform tradiției noastre strămoșești, marchează simbolic venirea primăverii.
Azi voi avea o scurtă intervenție legată de modul în care bâlbâielile unui specialist de suprafață și new-age în educație, doamna Deca, au culminat cu criteriile de stabilire a noului an școlar 2023-2024. Mai precis, mă refer la introducerea sau eliminarea unor vacanțe școlare care nu au nicio legătură cu calendarul și simbolurile creștine ale națiunii noastre. Atrag atenția, în special, asupra modului de stabilire a vacanței de Crăciun (când mai aveam puțin și vacanța începea fix în ziua de Naștere a Domnului dacă sărbătoarea cădea în timpul săptămânii), dar și a vacanței de Paște, știut fiind faptul că doamna ministru, chiar dacă este o persoană de bună-credință crescută pe malurile Mării Negre, se lasă destul de mult influențată de adepții culturii anulării (cancel culture), care urmărește să elimine fundamentele creștine ale civilizației occidentale și care ne aduce aminte de regimul totalitar comunist din România.
Deși au existat numeroase critici în spațiul public față de eliminarea vacanței de Paște, precum și observații de bun simț formulate de organizații din societatea civilă, doamna ministru a păstrat proiectul inițial, după o serie de poziționări publice contradictorii.
Într-un comunicat din 16 februarie, ministrul Educației afirmă că “pe lângă egalitate de tratament între confesiuni, este și echilibrarea modulelor din punct de vedere pedagogic ” în
stabilirea acestui tip de vacanțe. Dar doamna Deca uită că, atunci când fostul ministru Cîmpeanu a creionat acest tip de organizare pe module, a avut în vedere acest respect, în așa fel încât să existe un echilibru între raționamentul educational, cel religios și cel practic (acela al concediilor pe care le pot lua părinții de la angajatori). Deci nicidecum soluții care nu au legătură cu realitatea educațională românească.
Consider că, pe viitor, doamna ministru Ligia Deca ar trebui să țină cont de modul de organizare a sistemului național de educație după valori și principii adaptate specificului românesc, și nu doar după ce și cum gândesc anumiți consilieri care fac politică educațională doar din birouri.
Nu există răspunsuri