Adresată: Domnului Ministru al Educației– Sorin Mihai CÎMPEANU
De către: Senator Rodica Boancă
Circumscripția: nr. 23, Ialomița
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Senatului din data de: 06.04.2022
Obiectul întrebării: Examenele de capacitate pentru elevii cu cerințe educaționale speciale
Stimate domnule Ministru, Sorin Mihai CÎMPEANU,
Învăţământul special integrat parţial sau complet, asigură pe de-o parte integrarea şcolară şi socială a copiilor cu nevoi educaţionale speciale şi totodată dezvoltarea unui mediu educaţional, inclusiv în învăţământul de masă.
Pe parcursul claselor V-VIII, elevii cu cerințe educaționale speciale lucrează după o programă adaptată, menită să se plieze pe necesitățile lor. Necesitățile lor diferă de cele ale altor elevi și de aceea, această programă didactică este una specială. Însă, la terminarea clasei a VIII-a, examenul de capacitate este același pentru toți elevii, iar subiectele sunt identice pentru toate categoriile de elevi, indiferent de programa avută în anii școlari anteriori.
Pentru că mulți părinți mi-au scris în legătură cu acest subiect, conform prerogativelor dumneavoastră și în baza atribuțiilor conferinte de funcția pe care o dețineți, vă solicit răspuns la următoarele întrebări:
- Aveți în vedere realizarea unor dezbateri publice pe tema examenului de capacitate pentru elevii cu cerințe educaționale speciale?
- Considerați oportun modificarea examenului de evaluare națională pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, astfel încât acesta să reflecte programa școlară specială?
Nu există răspunsuri