Ringo Dămureanu – declarație politică – Doljul, un județ vitregit pe linie de transporturi

Doljul, un județ vitregit pe linie de transporturi

          Județul Dolj, pe care îl reprezint în Parlament, și implicit regiunea Oltenia, par a fi un soi de Cenușăreasă, când vine vorba de legăturile lor cu lumea, fie ele rutiere sau feroviare.

          Municipiul Craiova, cu o populație de peste 300.000 de locuitori, Capitală de regiune europeană, cum ne place să-i spunem, nu este racordat încă, în anul de grație 2023, la nicio autostradă către Capitala Țării sau către Europa, deși a dat Țării parlamentari, miniștri și chiar europarlamentari.

          Doar speranțele ne țin: Că vom avea drum expres, peste nu știm câtă vreme. Că va fi centură de sud, peste niște decenii. Că vom avea măcar un drum expres, care să ne lege de Lugoj, prin Drobeta Turnu-Severin sau prin Târgu Jiu. S-au obișnuit oltenii cu așteptarea.

          Căile de legătură cu sudul județului Dolj sunt reale pericole: pe ruta DN55, către Bechet, spre Bulgaria, 5 poduri zac nerefăcute de peste 8 ani, iar pe DE 79, tot către Bulgaria, staționează tiruri pe zeci de km la Calafat, în vama spre Vidin.

          Situația în domeniul feroviar este dezastruoasă.

          În noiembrie 2022, în halta Răcari, Regionala CF Craiova, nouă vagoane cu cărbune au deraiat, închizând circulaţia trenurilor pe ambele fire, cu transbordarea călătorilor pe mijloace auto către Craiova și Filiaşi.

          În  septembrie 2009, într-un accident feroviar cu un tren de călători, între haltele Banu Mărăcine şi Malu Mare, tot în Regionala CF Craiova, s-a produs deraierea locomotivei și a altor 7 vagoane, avariate grav, ca și linia de cale ferată, pe o distanţă de 200 m, cu linia de contact, iar mai mulți stâlpi de susţinere au fost distruși.

          În august 2018, pe magistrala 100 Timișoara – București, în apropierea Craiovei, un marfar cu 23 de vagoane a deraiat pe viaductul de la Cârcea. Podul s-a rupt, iar şase vagoane au căzut de pe şine într-o râpă, cu tot cu acea parte a podului. Nici până astăzi nu s-au demarat lucrările de reparare a viaductului, iar trenurile circulă doar pe un singur fir.

              Chiar în urmă cu o săptămână, un tren cu 4 vagoane, primit în stația Ișalnița pe o linie închisă pentru executarea unor lucrări, la garare a lovit și spart suportul și formele de sudură, plecând din stație cu întârziere de 90 minute, după avizarea Poliției TF.

          Ne întrebăm și vă întrebăm: Oare, cât va mai avea de așteptat Doljul și Oltenia pentru a se bucura de beneficiile civilizației și cât vor mai îndura craiovenii și oltenii incompetența dovedită a PSD și PNL?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI           În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1)  și ale art. 75 din Constituția României, republicată, precum și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă „Lege pentru modificarea și completarea Legii […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„LEGE pentru completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL CAMEREI DEPUTAȚILOR În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată, și cu prevederile art. 92 alin. (1) din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată „Lege pentru modificarea art. 16 alin. (1) […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintămPropunerea legislativă ”Lege pentru aprobarea Programului național de conformare a fondului […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„Lege pentru modificarea Legii nr.126/1995 privind regimul materiilor […]
CĂTRE, BIROUL PERMANENT AL SENATULUI În conformitate cu prevederile art. 74 alin. (1) și ale art. 75 din Constituția României, republicată și cu prevederile art. 92 alin. (2) și (4) din Regulamentul Senatului, republicat, vă înaintăm propunerea legislativă intitulată„Lege pentru completarea art. 128 din Legea învățământului […]