Adresată:
Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, ministrul Educației și Cercetării
De către: Deputat Daniel-Răzvan BIRO
Circumscripția electorală: nr. 28 Mureș
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 11.08.2025
Obiectul întrebării: Vor salva două bănci în plus, în fiecare clasă, România de la dezastrul economic?
Domnule ministru,
Din fosta poziție pe care ați deținut-o, aceea de rector într-o universitate de prestigiu și cunoscând perfect mediul universitar, ar fi trebuit să începeți cu o serie de măsuri severe tocmai la acest nivel, ci nu în învățământul preuniversitar și așa afectat de incompetența foștilor miniștri ai educației.
Sunt ferm convins că, în urma calculelor, s-a fi putut realiza economii serioase la buget, dacă s-ar fi redus numărul aberant de universități de stat! Sunt, domnule ministru, peste 50 de astfel de universități, de la Suceava până la TârguJiu, dintre care nici, cu siguranță, nici măcar jumătate nu se ridică la standardele minime de exigență academică, în schimb fiind pepiniere pentru politicienii cu studii întârziate! De asemenea, problema școlilor doctorale în care s-au rafinat tehnicile plagiatului, ci nu ale cercetării este o constantă a sistemului.
Având în vedere măsurile aiuristice pe care le-ați propus pentru mediul preuniversitar, printre care și adăugarea de două bănci în fiecare clasă, pentru a salva România de la faliment, domnule ministru, vă rog să îmi comunicați următoarele:
1. Care este media numărului de elevi la un învățător din România, raportată la media Uniunii Europene?
2. Care este media numărului de elevi la un profesor din România, raportată la media Uniunii Europene?
3. Una dintre prevederile noii legi a învățământului din 2023 a adus corecții necesare, reducând numărul de elevi la clasă, care variază, acum, astfel: la primar între 10-22, la gimnaziu între 10-26, la liceu între 15-26, explicațimi cum majorarea numărului de elevi dintr-o clasă poate preveni „o problemă de securitate națională“, după cum ați afirmat, justificând această măsură
4. Ce se va întâmpla cu situația cadrelor didactice și a elevilor din clasele unde sunt integrați elevi cu CES – cerințe educaționale speciale – unde trebuie, obligatoriu, să se lucreze individualizat?
5. Ce economie s-ar fi putut face la buget prin reducerea finanțării către universitățile de stat care nu se ridică la standardele minime de exigență academică?
6. Ce măsuri ați luat în problema școlilor doctorale în care s-au rafinat tehnicile plagiatului, ci nu cele ale cercetării?
Solicit răspuns scris.
Comments are closed