Raisa Enachi – întrebare parlamentară către Ministerul Afacerilor Interne – Clarificări asupra posibilității anulării cărților de identitate de către Ministerul Afacerilor Interne.

Către: Domnul Ministru al Afacerilor Interne, Lucian Nicolae BODE

De la: Raisa ENACHI, deputat AUR, Circumscripția electorală nr. 39, Vaslui

Obiectul întrebării: Clarificări asupra posibilității anulării cărților de identitate de către Ministerul Afacerilor Interne.

Stimate domnule Ministru,

Ministerul Afacerilor Interne a purtat o discuție publică pe marginea Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005 cu modificări și completări care impune solicitanților cărților de identitate să facă dovada că locuiesc la locul unde solicită stabilirea domiciliului.

Luând în considerare toate neregulile din acest context, ați ajuns la concluzia, în ceea ce privește anularea actului de identitate, că nu aceasta a fost intenția, ci aceea de anularea mențiunii de domiciliu.

Persoanele care nu locuiesc la adresa din buletin pot rămâne fără actul de identitate. Totodată, se interzice înscrierea la aceeaşi adresă a mai mult de 10 persoane, dacă între acestea nu există legături de rudenie. Dovada adresei de domiciliu prin simpla declaraţie a găzduitorului nu va mai fi posibilă.  Noile norme prevăd că, din declaraţia scrisă a găzduitorului, de primire în spațiu, trebuie să se bazeze pe consimțământul acestuia și pe numărul de persoane care locuiesc cu adevărat în locuință.

Declaraţia pe propria răspundere a solicitantului trebuie însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată.  Această procedură este vizată să dureze cel puțin 60 de zile, astfel încât cetățeanul care este plecat pentru o perioadă scurtă în străinătate să aibă timp să ia la cunoștință faptul că este posibil să fie inițiată o procedură de anulare a domiciliului în ceea ce îl privește.

Avem responsabilitatea să luăm în considerare realitatea vremurilor noastre și să nu trecem cu vederea situația greșită a românilor din diaspora, care ar fi direct afectați de această acțiune, chiar dacă este vorba de radierea privind mențiunea domiciliului, ci nu de anularea cărţii de identitate, care este o altă procedură faţă de care este abilitată doar instanţa de judecată, printre cei afectaţi de propunerea Ministerului de Interne ar fi și cei ce locuiesc cu chirie sau în gazdă.

Prin urmare, domnule ministru, vă solicit răspuns la următoarele întrebări:

1.  Care va fi procedura de implementare a OUG nr. 97/2005?

2.  Cum vor fi asistați cetățenii care sunt plecați în străinătate pe o lungă perioadă de timp, și nu s-ar încadra în procedura vizată a celor 60 de zile iar posibilitatea de a ajunge în țară este o dată pe an, poate nici atunci?

3.  Cum este interpretat în acest caz art. 12 și 13 din Declarația Universală a Drepturilor Omului?

4.  Cum se va aplica această OUG nr. 97/2005 față de art. 8, p.1 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului?

5.  Cum rămâne cu aplicarea art. 15 al. (2) din Constituția României: „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile.”?

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

MAI MULTE ARTICOLE

Guvernul Ciolacu nu doar că a condus țara către colaps economic, dar a transformat România […]
Senatorul AUR, Petrișor Peiu, atrage atenția asupra unui nou abuz grav al lui Marcel Ciolacu, […]
Mihai Enache, liderul deputaților AUR, invită românii la mitingul organizat sâmbătă, 1 martie, pentru demiterea […]
Liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu, a afirmat că moțiunea de cenzură va fi depusă săptămâna […]