Petru Negrea – Interpelare – Situația centurii ocolitoare a orașului Gura Humorului

Adresată:

Domnului Sorin Mihai GRINDEANU, ministrul Transporturilor și Infrastructurii

De către: Deputat Petru-Gabriel NEGREA

Circumscripția electorală: Nr. 35 Suceava

Grup parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor

Ședința Camerei Deputaților din data de: 18.02.2025

Obiectul interpelării: Situația centurii ocolitoare a orașului Gura Humorului

 

Stimate domnule ministru,

Orașul-stațiune Gura Humorului este străbătut de drumul național nr. 17, care face legătura dintre Bucovina și Transilvania peste Carpații Orientali, prin Pasul Tihuța și, la nord de acesta, prin Pasul Prislop. Gura Humorului este poarta de intrare în inima Bucovinei, un ținut legendar și o perlă a turismului românesc, pe care vă invităm și pe dumneavoastră să-l vizitați, la volanul mașinii.

Arhitectura urbană a orașului este una tipică așezărilor de munte, cu o stradă principală având două benzi pe sens pe o lungime de doar un kilometru, celelalte străzi, inclusiv așa-zisa variantă ocolitoare pentru trafic greu, fiind înguste, cu o bandă pe sens. Astfel, întreg traficul către celelalte stațiuni și obiective turistice ale Bucovinei se blochează la Gura Humorului, ceea ce aduce pierderi uriașe atât orașului cât și – mai ales – sectorului turistic din regiune. Pe o hartă a celor mai proaste drumuri, nerecomandate de site-urile de călătorii, orașul Gura Humorului este menționat alături de Comarnic, din cauza ambuteiajelor care se întind pe mulți kilometri și a timpilor de traversare a orașului, care se măsoară în ore.

În planurile comunicate periodic drept realizări, mai ales în campaniile electorale, centura ocolitoare a orașului Gura Humorului este prezentată ca parte dintr-o viitoare Autostradă a Nordului (A14). Din păcare, acestea există doar pe hârtie și în imaginația politicienilor.

Cunoaștem, de asemenea, că centura ocolitoare a orașului Gura Humorului se află în stadiul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici, și acela reluat după ce s-au cheltuit mai multe milioane de lei pentru o primă variantă a proiectului.

Având în vedere cele prezentate mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți punctual și strict la obiect:

1. Când preconizează Ministerul Transporturilor că proiectul centurii ocolitoare a orașului Gura Humorului va obține finanțare și va intra în etapa de realizare?

2. Care din următoarele surse de finanțare le aveți în vedere pentru realizarea investiției:

– Fonduri europene – Programul Operațional Transport 2021-2027;

– Planul Național de Redresare și Reziliență;

– Bugetul de stat, prin programele naționale de investiții;

– Parteneriat public-privat ;

– Credite externe;

– Surse mixte de finanțare.

3. Vă asumați politic, cu votul cetățenilor orașului Gura Humorului și al bucovinenilor care așteaptă investiții pentru dezvoltarea regiunii, intervalul de timp de care facem vorbire la punctul 1?

Vă rugăm să transmiteți răspunsul dumneavoastră în scris.

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE

România se află din nou în fața unui scandal uriaș de corupție și incompetență guvernamentală, […]
Parlamentarii AUR vor depune un proiect legislativ pentru modificarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea și […]
Pe 26 martie, de la ora 17:30, ne vedem în Piața Victoriei, la București! Îl […]
Senatorul AUR, Niculina Stelea, consideră că decizia recentă a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) […]