Liderul senatorilor AUR Petrișor Peiu a criticat luni, 8 decembrie, într-o conferință de presă susținută la Parlamentul României, presupusa reformă anunțată de vicepremierul Oana Gheorghiu. Senatorul atrage atenția că pe lista celor 17 companii prezentată de Executiv, doar șase dintre ele pot fi restructurate.
Petrișor Peiu a subliniat că actuala guvernare a adăugat pe lista reformei companii care nu există.
„Guvernul se face că reformează. (…) O listă amestecată în care apar companii care practic nu mai există, cum ar fi SNCFR SA.
SNCFR SA a rămas din 1998 un simplu birou cu trei angajați. Societatea de Administrare a Activelor Feroviare, alt birou cu patru angajați, Societatea de Administrare a Activelor Turistice din Sistemul Feroviar, altă companie care practic este deja în faliment, apare pe această listă, nu știm de ce. Societatea Telecomunicației CFR, la care Adunarea Generală a Acționarilor a decis deja fuziunea cu CFR Marfă, iarăși nu înțelegem ce caută pe această listă.
Societatea Electrocentrale Grup SA, care nu mai deține, practic, decât un mic parc fotovoltaic undeva în județul Brăila și două terenuri acolo, societate care are anual o cifră de afaceri de 5 milioane de lei cu o pierdere de peste 3 milioane de lei și jumătate. (…)
Cu alte cuvinte, ceea ce vreau să spun încă o dată este faptul că Guvernul simulează această reformă. Întocmește o listă de 17 companii, în care companiile care pot fi efectiv restructurate sunt câteva. Vorbim de TAROM, de Metrorex, de CFR Călători și de compania CFR SA, plus Electrocentrale București SA, ELCEN, care este o companie dependentă de plata de la Termoenergetica.
Există o datorie importantă pe care Primăria Capitalei o are către Termoenergetica și Termoenergetica către ELCEN, undeva în jur de 1,5-1,6 miliarde de lei. Și iarăși această companie nu știm ce caută pe această listă.
Ultima companie care nu are ce căuta pe o astfel de listă este CFR Marfă SA, la care s-a hotărât de mult lichidarea și Guvernul a luat activele de la compania respectivă și le-a mutat la altă companie, Carpatica Feroviar, care este noua CFR Marfă. Mai așteaptă Guvernul acum doar avizul Comisiei Europene pentru această operațiune.
Dintr-o listă de 17 companii de restructurat, practic se poate lucra, poate fi îmbunătățită activitatea la șase dintre ele, restul sunt companii care nu mai există de mult și credem că este un afront la adresa situației economice actuale, faptul că Guvernul, noul viceprim-ministru, doamna Gheorghiu Oana, își începe activitatea cu o minciună și cu o simulare a procesului de reformă”, a declarat liderul senatorilor AUR, Petrișor Peiu.


Comments are closed