România se află din nou în fața unui scandal uriaș de corupție și incompetență guvernamentală, iar factura pentru greșelile politice ale guvernului Câțu este una imensă: aproape 770 de milioane de euro, conform analizei făcute de senatorul AUR, Petrișor Peiu.
„Cam cât ar putea România să plătească pentru incompetența politrucului Florin Câțu și pentru colegii săi de guvern PNL și USR? Ei bine, în anul 2020, guvernul Orban a lansat o licitație pentru cumpărarea a până la 40 de trenuri electrice, licitație care era în valoare de 3,7 miliarde de lei. A plecat guvernul Orban, a venit guvernul Câțu. Și când s-au depus ofertele, cei de la Ministerul Transporturilor și-au dat seama că licitația ar fi urmat să fie câștigată de către o firmă chinezească, CRRC, cel mai mare producător de trenuri din lume.
Și s-au gândit: cum să oprim noi această firmă să ne ia contractul, pentru că am promis că îl vom da firmei franțuzești Alstom? Ei bine, au găsit soluția: o ordonanță de urgență prin care să interzică firmelor chinezești să participe la astfel de licitații.
Problema e că licitația era deja începută! Și atunci s-a dat ordin de la guvern: „Hai, scoateți această ordonanță de urgență!” Numai că, ce să vezi? Cel care conducea Agenția Națională pentru Achiziții Publice s-a gândit și a răspuns simplu: „Hai să vorbim și cu cei de la Uniunea Europeană.” Omul a vorbit cu ei și a revenit explicând: „Nu putem să dăm o ordonanță de urgență prin care să descalificăm pe cineva care este deja angrenat într-o licitație.” Și a refuzat, normal, să semneze o lege care era ilegală.
Ei bine, ce a făcut guvernul Câțu? L-a dat afară pe domnul respectiv, Cojoacă, la doar o zi după ce a semnat această opinie, și l-a numit în locul lui pe un alt domn, cu carnet de partid PNL, de la Vrancea, pe nume Liviu Bostan. Acesta a venit la birou, s-a instalat, a cerut textul ordonanței și a semnat ca inițiator!
Evident că și marele jurist Stelian Ion, de la USR, care era ministrul Justiției, a avizat această ordonanță. Toate bune și frumoase, chinezilor nu li s-a acceptat oferta depusă. S-a dat contractul către firma franțuzească Alstom, așa cum era planificat de la început.
Bineînțeles că trenurile nu au fost livrate încă. Doar trei au fost livrate. Suntem într-o întârziere de câțiva ani, dar nu-i nimic. Întârzierea merge mai departe, sumele europene au fost angajate, avansul din România a fost plătit, numai că, să vedeți nenorocire, chinezii s-au dus la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.
Acum, în martie, săptămâna trecută, Curtea de Justiție a Uniunii Europene nici măcar nu a spus că au fost defavorizați chinezii, ci a decis că guvernul României nu avea dreptul să emită o astfel de ordonanță.
Concluzia? Ne trezim cu o pagubă de vreo 770 de milioane de euro și nu știm cui să-i cerem acești bani. Lui Florin Câțu, care își bea, probabil, cafeaua printr-o cafenea, fiind deja vaccinat, și stând să-și bea cafeaua prin Dorobanți? Acestui necunoscut, Liviu Bostan, care acum este ascuns ca subsecretar de stat la o instituție care se ocupă cu școlarizarea funcționarilor publici, probabil ca să învețe din greșelile sale? Lui Stelian Ion, pe care nu știm de unde să-l mai luăm?
România a fost jefuită de 770 de milioane de euro din cauza incompetenței și ticăloșiei acestor politruci, iar acum trebuie să dea socoteală! Destul cu minciunile și abuzurile, e timpul ca România să-și facă dreptate!”, a declarat Petrișor Peiu, senator AUR.
Comments are closed