Adresată:
Domnului Dragoș-Nicolae PÎSLARU, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene
Domnului Daniel-Ovidiu DAVID, Ministrul Educației și Cercetării
De către: Deputat Petre PUȘCAȘU
Circumscripția electorală: nr. 31 Prahova
Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor
Ședința Camerei Deputaților din data de: 21.10.2025
Obiectul întrebării: Clarificări despre rezultatele Programului Educație și Ocupare în județul Prahova
Domnilor miniștri,
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a primit aprobarea oficială din partea Comisiei Europene pentru Programul Educație și Ocupare, aferent perioadei de programare 2021-2027, Programul urmărind ca, până în anul 2027, să creeze „O Românie mai socială cu acces egal la ocupare durabilă, de calitate, la un sistem de educaţie relevant pentru piața muncii, stimulativ pentru învăţarea pe tot parcursul vieţii, o societate bazată pe solidaritate și condiții de viață mai bune pentru toţi cetățenii”.
Piața muncii din România este caracterizată de un deficit important de forță de muncă și de competențe relevante. Persoanele cu dizabilități reprezintă o categorie cu dificultăți majore de integrare, ponderea șomerilor de lungă durată fiind de 43,4%, iar munca nedeclarată înregistrează în continuare niveluri ridicate.
Obiectivele principale ale programului sunt: optimizarea sistemelor de educație și formare pentru a răspunde cerințelor pieței muncii, concomitent cu promovarea accesului egal la educație și stimularea învățării pe tot parcursul vieții și consolidarea funcționării eficiente a pieței muncii și facilitarea accesului și a participării incluzive și egale la ocupare de calitate și durabilă pentru resursa de forță de muncă.
Având în vedere cele expuse, domnilor miniștri, vă rog să îmi comunicați următoarea situație pentru județul Prahova:
1. Numărul copiilor sprijiniți pentru participarea la educația timpurie care au rămas în sistemul de educație sau și-au îmbunătățit nivelul de educație
2. Numărul de unități de învățământ care și-au îmbunătățit situația prin diminuarea riscului de abandon școlar
3. Numărul de participanți rămași în sistemul de educație ca urmare a măsurilor de reducere și prevenție abandon școlar
4. Numărul de participanți din sistemul VET („învățământ profesional și tehnic”) care au obținut o calificare
Solicit răspuns scris.
Comments are closed