Ministrul Educației, domnul Daniel David, pare picat, în scaunul ministerial, parcă de pe altă planetă, ci nu de la Cluj-Napoca, singurul oraș din România care are o universitate cât de cât recunoscută pe plan mondial.
Vrem o școală ca afară, s-a grăbit să strige toată lumea, dar vrem să îi obligăm pe profesori să stea în cancelarie, opt ore, fără să avem idee ce înseamnă o cancelarie în care stau 20 de profesori, pentru că nu există birouri, nu există cabinete… Ce dacă vor să corecteze lucrările, asta nu mai e treaba noastră, să le corecteze și în gălăgie, că de-aia sunt plătiți, nu?! Cam așa gândește actualul ministru al educației, domnul David, care, desigur, n-a predat nicio oră în viața lui, dar vrea să reformeze sitemul!
Există o ruptură tot mai mare între decidenți și realitatea din școli, oamenii care conduc Ministerul Educației ar trebui, în primul rând, să aibă o experiență directă în predare, în special în învățământul preuniversitar!
Personalul didactic, inclusiv profesorii, trăiesc într-o tensiune continuă, care, evident, afectează actul educațional – dintr-un loc în care își vedeau relația lor doar cu copiii și materia pe care o predau, au ajuns să fie birocrați, să facă hârtii toată ziua!
Coborâți cu picioarele pe pământ, domnule ministru, calitatea actului educațional nu stă în numărul de fișe completate, chestionare la care să răspunzi, cafele făcute ARACIP-ului și procese verbale!
Veniți cu soluții pentru elevii noștri, pentru profesorii noștri, nu mai politizați și birocratizați un sistem educațional și așa distrus în ultimii 30 de ani!
Comments are closed