Adresată: Ministerul Transporturilor și Infrastructurii
Domnului Ministru Grindeanu Sorin
De către Domnul senator: Petre Cezar
Circumscripția electorală: Nr. 30 OLT
Grupul Parlamentar: A.U.R.
Obiectul Întrebării – Întrebare privind Varianta Ocolitoare Craiova Sud
Stimate Domnule Ministru,
În acest sens, aș dori să vă adresez întrebări precise, căutând claritate în deciziile financiare ce vor afecta fiecare român:
Varianta Ocolitoare Craiova Sud este un proiect major de infrastructură rutieră, menit să faciliteze legătura între trei drumuri naționale strategice din județul Dolj: DN 56 Craiova – Calafat, DN 55 Craiova – Bechet și DN 6 Alexandria – Craiova – Timișoara.
Contractul pentru execuția lucrărilor a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și constructorul italian Rizzani de Eccher, cu un termen inițial de execuție de 15 luni.
Cu toate acestea ritmul de realizare a lucrărilor a fost și este foarte lent, fiind unul dintre cele mai întârziate proiecte rutiere din România, până la data de 11 februarie 2025, stadiul fizic al proiectului fiind de aproximativ 80%, (stadiu anunțat și în august 2024).
Deși, în numeroase rânduri au fost amenințări cu rezilierea contractului, aceasta nu s-a întâmplat și nici nu s-a schimbat mare lucru după fiecare luare de poziție, au fost date extinderi de termen absolut nejustificate, constatând-se următoarele:
- Gestionarea defectuoasă a contractului, manifestată prin amânări repetate ale termenului de finalizare și tolerarea întârzierilor nejustificate ;
- Insuficienta aplicare a mecanismelor contractuale pentru penalizarea întârzierilor și stimularea conformării constructorului la termenele contractuale;
- Lipsa transparenței în decizia ministerului de a continua colaborarea cu antreprenorul, în ciuda întârzierilor considerabile ;
- Lipsa unui plan de contingență clar și a unor măsuri proactive pentru accelerarea lucrărilor și reducerea întârzierilor;
Dat fiind cele mai sus menționate vă solicităm respectuos să răspundeți scris la următoarele întrebări:
- Care este data exactă estimată pentru finalizarea integrală a Variantei Ocolitoare Craiova Sud și ce garanții există pentru respectarea acestui nou termen?
- Ce măsuri specifice a implementat CNAIR pentru a accelera lucrările și a asigura respectarea noului termen stabilit?
- Care este valoarea totală a penalităților aplicate constructorului Rizzani de Eccher până în prezent pentru întârzierile înregistrate și care este metodologia utilizată pentru calcularea acestor penalități?
- Care au fost motivele concrete ale ministerului pentru amânarea rezilierii contractului și continuarea colaborării cu constructorul, în ciuda întârzierilor majore acumulate?
Ce măsuri va adopta Ministerul Transporturilor și CNAIR pentru a preveni repetarea unor situații similare în viitoarele proiecte de infrastructură rutieră, inclusiv îmbunătățirea procedurilor interne de monitorizare și gestionare a contractelor?
Comments are closed