Păucean-Fernandes Luminița – Interpelare – Actualizarea documentației pentru proiectul „Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”

Adresată: Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Domnului Ciprian-Constantin Șerban

De către doamna senator: Luminița PĂUCEAN-FERNANDES

Circumscripția electorală: nr. 34, Sibiu

Grupul parlamentar: ALIANŢA PENTRU UNIREA ROMÂNILOR

Obiectul Interpelării: Actualizarea documentației pentru proiectul „Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”

          STIMATE DOMNULE MINISTRU,

În urma anchetelor de presă care indicau că proiectul pentru construirea Variantei Ocolitoare Sibiu Sud s-a înjumătățit, dar prețul a rămas același, în sensul reducerii numărului de benzi de la patru la două, am adresat o întrebare și o interpelare parlamentară Consiliul Județean Sibiu și CNAIR. Deși am primit răspunsuri de la aceste două instituții privind actualizarea documentației pentru proiectul „Varianta Ocolitoare Sibiu Sud”, rămân o serie de aspecte tehnice esențiale care nu au fost clarificate. Având în vedere importanța proiectului pentru mobilitatea și siguranța rutieră din Zona Metropolitană Sibiu, vă solicit , domnule ministru, următoarele informații suplimentare:

1. Care sunt simulările de trafic utilizate în actualizarea documentației și ce date statistice exacte (medii, maxime, prognoze anuale) au fundamentat trecerea proiectului de la 4 benzi la 2 benzi? Solicit transmiterea tuturor scenariilor și tabelelor de trafic folosite în analiza CNAIR.

2. Cum a fost evaluat riscul ca soluția redusă la 2 benzi să devină insuficientă în următorii 5–10 ani? Există un studiu privind costurile și impactul unei eventuale investiții ulterioare necesare pentru lărgire?

3. Studiul de fezabilitate avizat în 2023 justifica varianta cu 4 benzi. Ce elemente tehnice sau date noi, apărute în 2024–2025, contrazic propriile concluzii ale CNAIR și justifică reducerea capacității proiectului? Cine își asumă diferențele majore dintre variante?

4. Reducerea valorii proiectului cu peste 1,5 miliarde lei este justificată prin „optimizări”. Care sunt componentele constructive eliminate sau reduse (poduri, structuri, lățimi, intersecții), și cum se garantează că diminuarea costurilor nu afectează funcționalitatea unei variante ocolitoare destinate traficului greu și tranzitului?

5. În condițiile în care auditul de siguranță rutieră este încă „în curs de realizare”, care este motivul pentru care documentația tehnico-economică a fost avizată anterior finalizării acestui audit? Ce impact pot avea eventualele neconformități identificate asupra soluției tehnice deja aprobate?

Distribuie acest articol!

Comments are closed

MAI MULTE ARTICOLE