Către: Sorin Mihai GRINDEANU, Viceprim-Ministru, Ministrul Transporturilor și Infrastructurii
De la: Vasile Nagy, Deputat AUR, circumscripția 2, Arad
Data: 01.11.2022
Subiectul întrebării: Clarificări privind construcția de terminale feroviare în România
Stimate Domnule Ministru,
Ungaria a inaugurat cel mai mare terminal feroviar intermodal pentru cereale, primul bazat pe tehnologie verde şi care foloseşte propria reţea 5G pentru comunicaţii interne şi operarea dispozitivelor sale tehnologice, lângă granița cu Ucraina, un terminal care va juca un rol foarte important în facilitarea exporturilor de grâne din Ucraina spre rutele comerciale din Adriatica, cu o capacitate de transbordare a terminalului de 800 de tone de cereale pe oră, de 1 milion de containere anual.
Având în vedere că, capacitatea portului Constanţa este ocupată la maximum, rutele slovace şi româneşti sunt saturate, viteza și capacitatea de transport pe calea ferata românească fiind destul de mică, transportul pe Dunăre fiind imprevizibil din cauza cotei scăzute a apei, vă rog să-mi comunicați dacă ministerul pe care îl conduceți are în vedere construcția de terminale feroviare moderne de mare capacitate în România care să faciliteze exportul de cereale spre Europa.
Nu există răspunsuri