Nagy Vasile – declarație politică – Poliția Locală.

Stimate domnule preşedinte,

Stimaţi colegi, declaraţia mea politică se numeşte „Poliția Locală” și vizează un subiect extrem de important.

Dragi colegi deputați –

Poliția Locală a fost înființată prin Legea 155/2010, practic foștii gardieni publici fiind transformați de primării în polițiști locali.

Potrivit legii, Poliția locală se înființează în scopul exercitării atribuțiilor privind apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, a proprietății private și publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, în următoarele domenii: ordinea și liniștea publică, precum și paza bunurilor; circulația pe drumurile publice; disciplina în construcții și afișajul stradal; protecția mediului; activitatea comercială; evidența persoanelor; alte domenii stabilite prin lege.

Numărul de polițiști locali este stabilit prin lege, iar primăriile nu au voie să angajeze mai mult de 1 polițist local la 1.000 de locuitori.

Principala problemă este suprapunerea pe anumite segmente cu Poliția Generală și cu Jandarmeria, astfel încât există o pasare a responsabilității.

Când mai multe instituții se ocupă de aceeași problemă, dacă este un lucru rău nu răspunde nimeni, iar dacă este un lucru bun, toți au merite.

De exemplu, în domeniul ordinii publice, în România sunt cel puțin 3 instituții care se ocupă de asta: Poliția Națională menține ordinea publică, Jandarmeria restabilește ordinea publică, Poliția Locală și ea poate menține ordinea publică.

Datorită acestei suprapuneri de competențe, în loc să avem la nivel de țară un sistem în care cheltuielile pe ordine publică sunt la nivel european, noi le depășim cu mult. România are cheltuieli pe ordine publică mult mai mari decât media țărilor din Uniunea Europeană în condițiile în care veniturile publice sunt mult mai scăzute.

În mod esențial ar trebui făcută o analiză cu privire la competențe, dincolo de uniformă sau inscripționare, competențele sunt uneori destul de complicate sau complexe, fie unele se suprapun, fie unele sunt în contradicție.

În cazul Bucureștiului, Poliția Locală a municipiului București nu este șefa celorlalte Poliții locale existente, cele de sector, ci au doar o relație de colaborare. Aceasta este una dintre marile probleme. Au un protocol, pe principiul cel mai apropiat intervine dacă sesizează un cetățean, dar atât.

Personalul a fost angajat, în mare parte, în 1996 sau mai devreme, când s-au înființat gardienii publici. Acei oameni s-au angajat practic ca paznici; păzeau parcuri, gropi de gunoi, cimitire. Nu aveau o pregătire profesională în domeniu, mulți fiind la orige strungari, tâmplari, etc.

S-au trezit peste noapte, în 2010, că s-au transformat în poliție locală.

Cel mai prost lucru este să rămână entități care se ocupă de mai multe probleme. Asta este cea mai mare greșeală pentru că suprapunerile de competențe creează probleme.

Trebuie făcute separări de competențe pentru că altfel nu răspunde nimeni de nimic sau răspund toți de toate.

Este clar că Poliția locală nu prinde criminali, traficanți de droguri, mari grupări infracționale, aceste atribuțiii fiind doar apanajul Poliției Române, care are specialiști și tot ce trebuie.

Poliția Locală are nevoie urgentă de o întoarcere spre misiunea și valorile care au dus la înființarea ei. Interesul public și încrederea cetățenilor sunt lucruri pe care le-au pierdut.

Sunt pentru restrângerea competențelor Poliției Locale și transferarea acesteia, inclusiv a resurselor sale,  către instituțiile naționale: circulația la Poliția Rutieră, Disciplina în Construcții la Inspectoratul de Stat în Construcții, ordinea publică la Poliție.

Poliția Locală să lucreze pe principii de management, cu indicatori de calitate pentru fiecare angajat și pentru fiecare departament.

Nu există răspunsuri

Leave a Reply

Your email address will not be published.

MAI MULTE ARTICOLE

Către: Domnul Alexandru Rafila, Ministrul Sănătății Domnul Attila-Zoltán Cseke, Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației Adresată de către: Senator Adrian Costea Circumscripţia electorală: 23 Grupul Parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) Obiectul întrebării: Deficitul de medici de familie în România Data: 22 iunie 2022 Stimați Domni Miniștri, […]
Adresată: Domnului Barna TÁNCZOS, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Dorinel Cosma Circumscripţia electorală: Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 22.06.2022 Obiectul întrebării: Controalele la  societățile comerciale ce practică arderi ilegale de deșeuri Stimate domnule Ministru, Pe 14 aprilie au avut loc […]
 Adresată:  Domnului ministru Carol Eduard NOVAK, Ministrul Sporturilor De către:  Domnul Senator Sorin Cristian MATEESCU  Circumscripţia electorală nr.14 Constanța,  Grupul  Parlamentar  AUR – Senat  şi prezentată în şedinţa Plenului din 22.06.2022 Obiectul întrebării : situația în care fostului mare fotbalist  Stelian Carabaș  i s-a îngrădit dreptul […]
Adresată: Domnului Ministru al Transporturilor Și Infrastructurii, Sorin Mihai GRINDEANU De către: Senator Andrei BUSUIOC Circumscripția electorală: NR. 39, Vaslui Grupul parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor Obiectul întrebării: Probabilitatea dezvoltării unui drum de mare viteză pe ruta Tișița- Vama Albița. Data: 22.06.2022 Stimate domnule ministru, Sorin […]
Către: Domnul Sorin Mihai Câmpeanu, Ministrul Educației Adresată de către: Evdochia Aelenei Circumscripția electorală: Nr. 14, Constanța Grupul Parlamentar: Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) Ședința Senatului din: 22.06.2022 Obiectul întrebării: Clarificări cu privire la măsuri de prevenirea abandonului școlar Domnule Ministru, Proiectul „România Educată” a început […]
Adresată: Domnului Barna TÁNCZOS, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor De către:  Senator Andrei HANGAN Circumscripţia electorală: nr. 9 – Brăila Grupul parlamentar: AUR Şedința Senatului din data de: 22.06.2022 Obiectul întrebării: Protejarea arborilor remarcabili Stimate domnule Ministru, România nu are, până la acest moment, o legislație […]